Idag lanseras Roxen CMS 4.0

Idag lanseras Roxen CMS 4.0 Roxen Internet Software lanserar idag Roxen CMS 4.0, en ny och vidareutvecklad version av företagets prisbelönta programvara för innehållshantering. Linköping, 9 september 2004 - Idag lanseras Roxen CMS 4.0. Roxen stärker därmed sin position som en av världens ledande leverantörer av plattformsoberoende publiceringsverktyg. Några av nyheterna i Roxen CMS 4.0 är: - Ett nytt användargränssnitt - En ny texteditor för redigering av text och integration med t ex Microsoft Office. - En ny modul för kategorisering av stora mängder innehåll - En ny kalendarium- och evenemangsmodul - En modul som möjliggör Single sign-on (NTLM) för användare i stora organisationers nätverk. - Stöd för WebDAV som möjliggör drag-and-drop-integration med skrivbordsapplikationer - Förbättrad prestanda med upp till 40% - En modul för automatisk A-Ö-indexering av en webbplats nyckelord - En ny rättstavningsmodul som är oberoende av klientens operativsystem och skrivborsapplikationer Roxen CMS 4.0 är precis som tidigare versioner baserad på öppna standarder som t ex XML/XSLT och är helt oberoende av operativsystem på både server- och klientsidan. "Roxen CMS 4.0 innebär ett stort kliv framåt för Roxen. Produkten är internationellt erkänd för dess uppbyggnad på öppna standards, utbyggbarhet, prestanda, säkerhet och integrationsmöjligheter. Alla egenskaper som utmärker en tekniskt välutvecklad produkt. Nu är den dessutom enklare och snyggare.", säger Staffan Ekholm, VD på Roxen Internet Software. "Det är viktigt att alla användare av ett publiceringsverktyg, oavsett roll, har enkla, intuitiva och kraftfulla gränssnitt att jobba med. Det erbjuder Roxen CMS 4.0", fortsätter Staffan Ekholm. Kontakt Staffan Ekholm, VD Telephone: +46-8-441 39 00, +46-709-153948 E-mail: staffan.ekholm@roxen.com Om Roxen Internet Software Roxen Internet Software är en av Europas ledande programvaruleverantörer inom innehållspublicering (Content Management). Roxen är som enda skandinaviska leverantör med på Gartner Groups lista över världens 30 ledande CMS-leverantörer. Roxen grundades 1994 och har kontor i Sverige och Holland. Under åren har företaget fått ett antal utmärkelser, bland annat Best of Comdex. Roxen erbjuder allt från out-of-the-box-lösningar för intranät, till infrastruktur för att hantera flera webbplatser, flera språk och miljontals besökare. Roxen CMS fungerar på alla vanliga plattformar som Linux, Unix, Mac och Windows. Kunderna representerar alla typer av företag, från småföretag till Fortune 100-företag och de finns över hela Europa och Nordamerika. Här är ett urval: MCI (WorldCom), Bonnier Tidskrifter, Granada, RTL (Holland Media Group), Norrköpings kommun, Randstad, Universal Music och Universal Pictures. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/09/20040908BIT21320/wkr0001.pdf PDF-version