Roxen Internet Software deltar på IFRAs Beyond the Printed Word, 8 - 9 Nov 2007 i Dublin

STOCKHOLM – 5 november, 2007: Roxen Internet Software deltar på IFRAs Beyond the Printed Word – the 15th World Digital Publishing Conference, 8 – 9 november, 2007 i Dublin.

I Dublin visar Roxen företagets senaste produkt, Roxen Editorial Portal™, en ny generation webbaserat redaktionellt system och som framgångsrikt lanserades på IfraExpo2007 i Wien i oktober. Systemet genererade stort intresse bland branschexperter, återförsäljare, partners, nyhetstidningar, magasin och fackjournalister från flera kontinenter.

Under lanseringen i Wien uppmärksammades det faktum att Roxen går i motsatt riktning jämfört med andra leverantörer i branschen. Roxen revolutionerar det redaktionella arbetsflödet genom att på allvar införa modern webbteknik i produktionen av tryckta tidningar istället för att – som de flesta leverantörer gör – endast lägga till ett webbgränssnitt till ett föråldrat redaktionellt system. Att Roxen Editorial Portal™ redan används i fem länder i Europa och i USA väckte också stor uppmärksamhet under IfraExpo2007 i Wien.

“Vi kunde inte önskat oss en bättre start för Roxen Editorial Portal™. Det är tydligt att efterfrågan är stor för moderna, webbaserade lösningar i tidningsbranschen. Eftersom Roxen Editorial Portal™ just nu är det enda webbaserade systemet i branschen fick det naturligtvis mycket uppmärksamhet i Wien. Nu ser vi fram mot IFRAs Beyond the Printed Word i Dublin,” säger Staffan Ekholm, VD på Roxen Internet Software.