Roxen Internet Software inleder samarbete med Advanced Publishing Solution (APS) i Australien/Nya Zeeland

STOCKHOLM – 13 mars, 2008: Advanced Publishing Systems, en ledande utvecklare och leverantör av programvarubaserade lösningar till den australiska och nyzeeländska mediaindustrin, har tecknat avtal med det svenska företaget Roxen Internet Software om att bli återförsäljare för Roxen Editorial Portal i Australien och Nya Zeeland

Roxen Editorial Portal lanserades på IFRA Expo i Wien i oktober 2007 och systemet är idag i produktion i Danmark, Nederländerna, Ungern, USA, Spanien, Italien, Frankrike och Sverige.

Staffan Ekholm, VD för Roxen Internet Software, säger:

- Roxen Editorial Portal baseras på moderna webbstandarder och adderar CMS-kunnande och ny teknologi till den redaktionella systemmarknaden. Vi har fått ett fantastiskt positivt mottagande både från användare och företags- och redaktionsledning på de företag vi presenterat och demonstrerat systemet hos. Vi är enormt nöjda med att ha inlett samarbete med APS i en region som Australien och Nya Zeeland, där försäljningen av redaktionella lösningar kommer att öka stort de närmaste åren.

- Genom adderingen av Roxen Editorial Portal till vår existerande produktportfölj för annonshantering kan vi nu erbjuda en komplett webbaserad lösning till tidnings- och medieföretag i vår del av världen, säger Graeme Vessey, VD för Advanced Publishing Solution.