POMPDELUX SLÅR UPP DÖRRARNA TILL SIN FÖRSTA POP UP SHOP!

Report this content

Det danska barnklädesmärket POMPdeLUX vill erbjuda kunderna ännu ett sätt att handla på och slår nu upp dörrarna till sin första POP UP Shop. Detta sker fredagen den 13 november 2015 i Göteborg.

Under namnet POMPdeLUX har verksamheten sedan 2006 designat kvalitetsbarnkläder i skandinavisk stil. Kläderna har under åren blivit sålda via deras Home Shopping koncept, där passionerade Shopping Advisors vägleder kunderna igenom kollektionerna. Förutom detta har kunderna även möjlighet att handla via webshopen. POMPdeLUX vill nu testa nya vägar, som skall lyfta verksamheten ytterligare. I syfte att kombinera den digitala säljkanalen med en fysisk butik öppnar POMPdeLUX verksamhetens första POP UP Shop i Nordstan, Norra Hamngatan, Göteborg. Butiken öppnar fredagen den 13 november 2015 och har öppet till och med den 31 december 2015.

Den digitala världen i kombination med detaljhandeln

POMPdeLUX säljer barnkläder i storlekarna 80-152 cm i hög kvalitet till fördelaktiga priser. Kläderna är inspirerade av vuxenmodets senaste trender utan att glömma att det är till barn.

”Med POP UP Shoppen önskar vi att skapa synergier mellan vårat Home Shopping koncept, webshop och en fysisk butik. Syftet är primärt att ge nya kunder möjligheten att uppleva POMPdeLUXs universum i en fysisk butik”, säger Marianne Hoffmann Dyrbøl, ägare av POMPdeLUX. I butiken kommer varor från den helt fantastiska höst/vinter 2015 kollektionen att finnas presenterad och man får möjlighet att känna på kvaliteten och se detaljerna på nära håll. Denna möjlighet har man också på ett Home Shopping arrangemang, men i POP UP Shoppen kan kunderna få med sig varorna hem direkt från butiken. Samtidigt kommer det i butiken att vara möjligt att beställa varor från webshopen och få dem hemskickade.

Kom till ett ”POMP-igt” universum

I POP UP Shoppen kommer ett professionellt personalteam, som bland annat består av några av verksamhetens Shopping Advisors, att välkomna kunderna och ge professionell vägledning i POMPdeLUXs universum. Personalen kommer med den allra bästa POMPdeLUX andan att ge kunderna en bra upplevelse när de handlar i butiken. Butikens inredning kommer att avspegla POMPdeLUXs skandinaviska stil och inspirera kunderna till att mixa och matcha varorna från kollektionen.

När POP UP Shoppen slår upp dörrarna fredagen den 13 november 2015 i Nordstan, Norra Hamngatan i Göteborg kommer hela shoppingcentret att vara fyllt av härlig julstämning eftersom att den årliga julmarknaden i Nordstan öppnar samma dag.

POMPdeLUX ser fram emot att inspirera kunderna och hälsar alla hjärtligt välkomna att besöka POMPdeLUX POP UP Shop!

POP UP Shop info:
POMPdeLUX POP UP Shop
Nordstan, Norra Hamngatan
Göteborg
Den 13 november till och med den 31 december 2015.

FAKTARUTA:
Det danska barnklädesmärket POMPdeLUX etablerades 2006. Verksamheten designar och säljer kvali­tetsbarnkläder i storlekarna 80-152 cm till fördelaktiga priser.

POMPdeLUX säljs genom Shopping Advisors via Home Shopping konceptet i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland, Tyskland, Schweiz och Österrike, samt i verksamhetens egna webshop.

Christina Edelgaard Frederiksen
Marketing Coordinator