• Roygalan 2011/

PÅMINNELSE PRESSINBJUDAN   Premiär för Roy Workshop 2010 - Delta i samtal med Fredrik Bond och Dougal Wilson

Report this content

​Den tredje december arrangerar Film&TV-Producenterna Roy Workshop för första gången.  Det blir en halvdag med kreativa, utmanande och inspirerande presentationer från reklamfilmsbranschens svenska och internationella elit.

Programmet består av två delar. I del ett används den omtalade nya japanska snabbpresentations-tekniken Pecha Kucha. Då kommer kända svenska kreatörer hålla korta, precisa, engagerande och bildrika föredrag där de berättar om ett aktuellt ämne inom sin bransch. Karin Ernerot, grundare till She Creatives, Lars Arvid Boisen, grundare till Brindfors annonsbyrå och Magnus Jakobsson på DDB är några av de kreatörer som deltar.

I del två- Directors Interrogation intervjuar Dougal Wilson, en av Englands mest framgångsrika reklamfilms - och musikvideoregissörer, den prisade svenske regissören Fredrik Bond.  Moderator för Workshopen är Andrea Reuter.

Roy Workshop arrangeras branschorganisationen Film&TV-Producenterna.

Datum: 3 december
Plats: Hotel Rival, Mariatorget, Stockholm
Tid: 08.30 – 12.00, frukost serveras från till 08.00.

Läs mer om Workshopen: http://www.roygalan.se/roy-workshop/

OSA till Liss Buckhöj, lissbuckhoj@strandberghaage.se

För mer information, kontakta:
Liss Buckhöj
lissbuckhoj@strandberghaage.se

Fredrik Bond, Regissör
Fredrik Bond rankades 2009 som en av världens mest inflytelserika kreatörer oavsett genre, av branschtidningen Creativity. Som regissör har han blivit hyllad för sina filmer för bland annat Adidas, Smirnoff, 3, Lynx och Lee Jeans. Idag är han en av reklamfilmsvärldens största stjärnor. Tillsammans med producenten Helen Kenny driver han produktionsbolaget Sonny London.

Dougal Wilson, Regissör
Dougal är en av England mest framgångsrika reklamfilm - och musikvideoregissörer. Han började sin karriär som copywriter på reklambyrån Leith Agency i Edinburg. 2001 flyttade han till London och började arbeta som regissör och har sedan dess gjort prisvinnande filmer för bland annat Orange, Vodaphone, BBC, och Amnesty International och musikvideos för Coldplay, The Streets och Basement Jaxx.

Film&TV-Producenterna
Film&TV-Producenterna är en branschorganisation för produktionsbolag i Sverige som producerar långfilm, dokumentärfilm, TV-program och/eller reklamfilm. Organisationen syftar till att tillvarata medlemmarnas ekonomiska intressen och företräda medlemsbolagen i frågor som rör villkoren för produktion och exploatering av film, tv och reklamfilm. För mer information: www.filmtvp.se

Taggar: