• Roygalan 2011/

ROYGALAN 2010 SVERIGES BÄSTA REKLAMFILM  PRESSMEDDELANDE 2010-06-16  Scanpix blir huvudsponsor av Roygalan 2010

Report this content

I dagarna blev det klart att Skandinaviens största bildbyrå Scanpix blir huvudsponsor av Roygalan 2010. Roygalan belönar årligen det bästa inom svensk reklamfilmsproduktion.

Roy är reklamfilmsbranschens egna pris och delas i år ut för åttonde gången.  Att Scanpix är huvudsponsor till galan innebär bland annat att de sponsrar priskategorin ”Sveriges bästa reklamfilm”.

- Roygalan samlar Sveriges bästa producenter och eftersom Scanpix strategi för 2010 är att ta en ledande position som leverantör av unikt videomaterial är vi mycket glada över samarbetet, säger Lina Hedenström, marknadschef på Scanpix.

Roypriset belönar kreativitet och nyskapande inom svensk reklamfilmsproduktion. Bakom Roygalan står Film&TV-Producenternas reklamfilmsektion.

- Att få Skandinaviens största bildbyrå som huvudsponsor till Roygalan visar inte bara att vi är viktiga. Det visar också att behovet och intresset för den rörliga bilden ökar, säger Henrik Eriksson, ordförande i Film&TV-Producenternas reklamfilmssektion.

Roygalan kommer att hållas på Rival den 20 oktober.

För mer information kontakta gärna

Liss Buckhöj, 0706603905, liss@strandberghaage.se

Film&TV-Producenterna är en branschorganisation för produktionsbolag i Sverige som producerar långfilm, dokumentärfilm, TV-program och/eller reklamfilm. Organisationen syftar till att tillvarata medlemmarnas ekonomiska intressen och företräda medlemsbolagen i frågor som rör villkoren för produktion och exploatering av film, tv och reklamfilm. För mer information: www.filmtvp.se

Taggar: