ÅRETS HUVUDJURY FÖR ROYGALAN KLAR

Report this content

STARK JURY UTSER NOMINERADE TILL 2009 ÅRS ROYGALA Sveriges bästa reklamfilm 2009 tillkännages på Roygalan i oktober. Årets Huvudjury kan nu presenteras och består av idel framstående namn. Huvudjuryn 2009 präglas av tung kompetens från både film och media.

-Jag tackade ja till att sitta med i årets Huvudjury eftersom att det är kul att bryta barriärer när det är en så branschöverskridande jurygrupp med representanter från både reklam och film, säger Kristina Åberg producent Atmo (aktuell med Videocracy av Erik Gandini och Metropia av Tarik Saleh) Huvudjuryn utser vinnare i kategorierna Bästa reklamfilm, Bästa reklamfilmsregissör och Bästa alternativa mediaproduktion samt. Vinnarna till Bästa animation och specialeffekter och Bästa reklamfilmsfotograf utses av en medlemsjury som består av representanter från Film & TV Producenternas medlemsbolag. HUVUDJURYN 2009 Git Scheynius Festivalchef Stockholms Internationella Filmfestival Viggo Cavling, chefredaktör och VD Resumé Elisabeth Ström, VD Brand Union och ordf. Kommunikationsförbundet Jan Göransson Presschef Svenska Filminstitutet Kristina Åberg Producent och CEO Atmo John Nordling Creative Director Efti Mick Born Art Director Molly Hartleb Regissör Oscar Fuentes Creative Director Emma Gray Munthe Filmjournalist Juryn meddelar årets Roynomineringar den 5 Oktober. Vinnarna tillkännages på Roygalan den 28:e oktober. Alla filmer som har producerats av ett svenskt produktionsbolag och som visats i Sverige under perioden 1 juli 2008 – 30 juni 2009, kan delta i tävlingskategorin Bästa reklamfilm. För att delta i kategorin Bästa alternativa media ska filmen ha producerats av ett svenskt produktionsbolag och visats i någon del av världen under ovan nämnda period. För Bästa reklamfilmsregissör och bästa reklamfilmsfotograf gäller att personen ska vara verksam i Sverige men kan även tävla med internationella reklamfilmer. Vinnaren av Folkets Pris röstas fram av Svenska folket. läs mer på http://www.roygalan.se/ Bidragsinlämning pågår mellan den 3 sept – 25 sept. För mer information vänligen kontakta pressansvarig för Roygalan Samantha Coard, Zebra Sthlm 08 – 30 60 60, samantha@zebrasthlm.se

Taggar: