Boss Media väljer RSA SecurID för förbättrad tillgänglighet och ökad säkerhet

STOCKHOLM, 14 mars, 2005 – RSA Security meddelar att man tecknat avtal med svenska Boss Media kring RSA SecurID för säker inloggning och användaridentifiering. Med RSA SecurID kommer Boss Media kunna erbjuda kunder och anställda en högre säkerhetsnivå, samt smidigare inloggning till viktiga backoffice-funktioner. Systemet består av programvara och hårdvara för att generera och validera engångslösenord som garanterar säker identifiering och autentisering. Ett engångslösenord i kombination med en personlig pin-kod säkerställer att endast behöriga personer har åtkomst till systemet. Stora belopp omsätts hos Boss Medias kunder, som framförallt utgörs av etablerade spelföretag och deras online-verksamhet. Det är självklart av yttersta vikt att inga obehöriga får åtkomst till exemplevis de administrativa gränssnitt för spelsystem som Boss Media erbjuder sina kunder. Med RSA SecurID skyddas systemen för att säkerställa att bara rätt personer får åtkomst. ”Säkerhet, tillit och sevice är nyckelord i vår bransch och för oss är det självklart att erbjuda våra kunder det bästa som finns på marknaden”, säger Cristian Brolin, Information Security Officer, Operations Department på Boss Media. ”Vi ser kontinuerligt över vilka säkerhetslösningar som finns på marknaden och idag finns inget bolag som kan matcha RSA Security inom tvåfaktorsautentisering. Därför var RSA SecurID ett naturligt val, vi och våra kunder vet att vi arbeter med en stabil och säker lösning ” RSA SecurID är ett världens mest beprövade system för säker inloggning och så kallad stark autentisering. Fler än 16 000 företag runt om i världen använder sig idag av lösningen. ”Vi är självklart mycket glada över att Boss Media valt RSA SecurID för att hantera identifiering och autentisering av användare”, säger David Olsson, Affärsomådesansvarig på RSA Security. ”Marknaden för online-spel växer snabbt och Boss Media är idag en viktig aktör på denna marknad”.