RSA SecurID integreras i Windows

RSA SecurID integreras i Windows RSA Security och Microsoft samarbetar för att ge en enkel och säker inloggning åt företag STOCKHOLM, 24 Februari, 2004. RSA Security har inlett samarbete med Microsoft för att leverera en säkrare inloggning till Windows. Genom samarbetet kommer RSA SecurIDs två-faktors autentisering erbjudas som en integrerad del av Windows för att göra det möjligt att ersätta statiska lösenord med stark autentisering. I och med detta kommer Microsoft kunna erbjuda Windows-användare en markant ökad säkerhet och lägre kostnader för administration av lösenord. - Många företag förlitar sig fortfarande på statiska lösenord till sina datorer och nätverk, trots det stora antalet databrott då individer lyckats gå runt dessa lösenordssystem, säger Art Coviello, VD RSA Security. Därför har vi arbetat tillsammans med Microsoft för att ge framför allt företagskunder ett smart och enkelt alternativ som förhindrar intrång och andra säkerhetsproblem. RSA SecurID för Windows är framtagen för att ge en enkel och säker inloggning oavsett om användaren arbetar lokalt eller via fjärranslutning mot nätverket. Genom att kombinera användarens personliga PIN-kod tillsammans med en engångskod som genereras var 60:e sekund via RSA SecurIDs koddosa skapas en stark två-faktors autentisering. - Våra kunder vill ha en integrerad och säker verifiering, säger Michael Nash vice VD för Microsoft avdelning SBTU (Security Business and Technology Unit). Genom att kunna erbjuda RSA SecurIDs två faktors- autentisering istället för de statiska lösenorden kommer våra kunder känna sig säkra med vetskapen om att endast behöriga personer är inne på nätverket. RSA Security kommer att testköra den nya lösningen för Microsoft under det andra kvartalet i år och räknar med att den kommer finnas tillgänglig för marknaden under det tredje kvartalet. Microsoft och Windows är antingen ett registrerat varumärke eller ett varumärke som tillhör Microsoft Corporation i USA och/eller andra länder. För ytterligare information, vänligen kontakta: David Olsson, Produktansvarig Telefon: +46 8 725 09 04 E-post:dolsson@rsasecurity.com Om RSA Security Med cirka 14000 kunder runt om i världen är RSA Security en ledande leverantör av flexibla och användarvänliga lösningar för säker identifiering och autentisering av användare samt hantering av åtkomst- och användarrättigheter. RSA Securitys produktportfölj som idag innehåller utvecklarverktyg och lösningar för allt från autentisering, hantering av användarrättigheter i webbmiljöer och hantering av digitala certifikat till kryptering, hjälper kunderna att säkert utveckla och bredda sina verksamheter med hjälp av digital teknologi. RSA Securitys starka marknadsposition och goda anseende bygger på en lång och framgångsrik historia, ledande teknologi och bolagets nära relationer med mer än 1000 teknologipartners runt om i världen. För mer information om RSA Security, vänligen besök www.rsasecurity.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00310/wkr0002.pdf