RSA Security inrättar "European Information Security Awards" med stöd från EU-kommissionen Nytt prestigefullt pris för att belöna de mest betydelsefulla prestationerna inom informationssäkerhetsarbete i Europa STOCKHOLM, 8 september, 2003 - RSA Security meddelar att man, med stöd från EU-kommissionen, har inrättat ett nytt oberoende informationssäkerhetspris, European Information Security Awards (EISA), i syfte att belöna innovativt säkerhetstänkande inom olika områden. Den oberoende jury som kommer att utse vinnarna består av Danny De Temmerman, Justice and Home Affairs Directorate General på EU- kommissionen, ansvarig för cyber-säkerhet and cyber-brottslighet, hi- tech brott, datasäkerhet samt skydd av informationsstrukturer; Professor Dr. Kai Rannenberg, Goethe University i Frankfurt; och Dr. Burt Kaliski, ansvarig för RSA Laboratories. För 2003 kommer vinnare att utses inom tre olika kategorier: · European Policy - Priset delas ut till individer eller organisationer som haft stor betydelse för att genom offentliga direktiv driva utvecklingen mot och öka förståelsen för behovet av ett större säkerhetstänkande. · Academic research - Utmärkelsen är inriktad på att belysa framtida potential och delas ut till individer eller organisationer som arbetar mot förbättrad informationssäkerhet genom akademisk forskning. · Implementations - Belyser lyckade informationssäkerhetslösningar som implementerats hos slutkunder. Vinnarna kommer att presenteras på Europas absolut ledande säkerhetssymposium, RSA Conference i Amsterdam den 3:e november 2003. För vinnare och finalister väntar vid sidan av prestige och uppmärksamhet också bland annat möjligheter att presentera sig och sitt arbete för en stor och inflytelserik publik på RSA Conference. Vinnarna kan också utnyttja möjligheten att inkludera utmärkelsen i sin marknadsföring. EISA tar emot nomineringar fram till den 30.e september. För att läsa mer om utmärkelsen och för att nominera kandidater, vänligen besök www.rsaconference.com/europe_awards För ytterligare information, vänligen kontakta: Päivi de Verdier, Nordic Marketing Manager, RSA Security Telefon: + 46 70 941 48 05 E-post: pdeverdier@rsasecurity.com Om RSA Security Med fler än 12000 kunder runt om i världen är RSA Security en ledande leverantör av flexibla och användarvänliga lösningar för säker identifiering och autentisering av användare samt hantering av åtkomst- och användarrättigheter. RSA Securitys produktportfölj som idag innehåller utvecklarverktyg och lösningar för allt från autentisering, hantering av användarrättigheter i webbmiljöer och hantering av digitala certifikat till kryptering, hjälper kunderna att säkert utveckla och bredda sina verksamheter med hjälp av digital teknologi. RSA Securitys starka marknadsposition och goda anseende bygger på en lång och framgångsrik historia, ledande teknologi och bolagets nära relationer med mer än 1000 teknologipartners runt om i världen. För mer information om RSA Security, vänligen besök www.rsasecurity.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/08/20030908BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/08/20030908BIT00430/wkr0002.pdf