"RSA Security krossar myten om att PKI-lösningar är otympliga och svåra att administrera" Europas ledande oberoende test-institut för säkerhets- och nätverkslösningar, NSS Group prisar RSA Security i ny rapport STOCKHOLM, 17 september, 2003 - RSA Security meddelar idag att RSA Keon Digital Certificate Management Software tilldelats NSS Groups utmärkelse "NSS Approved" i det årliga testet av PKI-lösningar. Enligt rapporten krossar RSA Keon myten om att PKI måste vara stort, dyrt och en teknisk komplicerat för att kunna fungera." "För en gångs skull ser vi ett PKI-system som förenklar implementeringen och ökar sannolikheten att den faktiskt kommer att användas ute vid skrivborden", säger NSS Groups VD, Bob Walder. "Den snabba spridningen av Internet som en affärskanal har snabbt ökat kraven för robusta och effektiva lösningar för hantering av användare och lösenord, vilket har gjort att PKI har hamnat i fokus". Detta var sjätte året som NSS Group, som av många anses vara ledande inom Europa på säkerhetstester och rapporter, testar PKI-lösningar. Tidigare års rapporter om PKI har laddats ner av över 25 000 personer. Den senaste utgåvan av NSS rapport nämner användarvänlighet och prismodell som två av RSA Keons starkaste sidor och hävdar att hela branschen kommer att gynnas av RSA Securitys kompletta säkerhetslösningar för även de högst ställda säkerhetskraven. "RSA Security har gått längre än någon av de andra leverantörerna som vi har testat, när det gäller att integrera PKI-funktionaliteten i vanliga desktop- och servertillämpningar som Outlook och Exchange Server," säger Walder. "Den typen av integration är nödvändig för att PKI-lösningen ska bli användbar i samma ögonblick som den implementeras". RSA Keon CA 6.5 testades tillsammans med lösningar från Baltimore, BT Ignite, Safelayer, Chrysalis-ITS, nCipher, AEP Systems och SSH Communications Security. Den kompletta rapporten finns för nedladdning från www.nss.co.uk/pki För ytterligare information, vänligen kontakta: Päivi de Verdier, Nordic Marketing Manager, RSA Security Telefon: + 46 70 941 48 05 E-post: pdeverdier@rsasecurity.com Om RSA Security Med fler än 12000 kunder runt om i världen är RSA Security en ledande leverantör av flexibla och användarvänliga lösningar för säker identifiering och autentisering av användare samt hantering av åtkomst- och användarrättigheter. RSA Securitys produktportfölj som idag innehåller utvecklarverktyg och lösningar för allt från autentisering, hantering av användarrättigheter i webbmiljöer och hantering av digitala certifikat till kryptering, hjälper kunderna att säkert utveckla och bredda sina verksamheter med hjälp av digital teknologi. RSA Securitys starka marknadsposition och goda anseende bygger på en lång och framgångsrik historia, ledande teknologi och bolagets nära relationer med mer än 1000 teknologipartners runt om i världen. För mer information om RSA Security, vänligen besök www.rsasecurity.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/17/20030917BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/17/20030917BIT00300/wkr0002.pdf