• RSM/

FEM FÖRETAG FRÅN SVERIGE NÅR DEN PRESTIGEFYLLDA FINALEN I EUROPEAN BUSINESS AWARDS

Fem företag från Sverige är finalister och Ruban d’Honneur mottagare i 2016/2017 års upplaga av European Business Awards.

Av de drygt 700 nationella vinnarna runt om i Europa har nu 110 blivit utvalda av en jury bestående av ledare, politiker, akademiker och entreprenörer från hela Europa till den stora finalen. Nästa steg är nu djupintervjuer med respektive bolag för att på så sätt få fram vinnarna till de 11 olika kategorierna under galafinalen den 4 maj i Kroatien.

European Business Awards har i år engagerat mer än 33,000 företag från 34 länder. Tävlingen fortsätter att växa och är nu inne på sitt tionde år.

Finalister från Sverige:

• Aura Light International AB - The Award for Environmental & Corporate Sustainability
  • Framtiden i Sverige AB - The Business of the Year Award with Turnover of €0-25m
  • Chas Visual Management AB - The Employer of the Year Award
  • Ecru Consulting AB - The Employer of the Year Award
  • PlayAd Media Group International AB - The RSM Entrepreneur of the Year Award

- Finalisterna som presenterats idag är typiska för de bolag som vi på RSM dagligen arbetar med och just därför är det extra spännande att vara en del av denna tävling.  Nu önskar vi dem all lycka i den fortsatta tävlingen och ser fram emot finalen den 4 maj i Dubrovnik, säger Karl Andersson, EBA-ansvarig för RSM i Sverige

Det pågår samtidigt en publik omröstning på www.businessawardeurope.com. Den 6 mars annonseras vilket företag som blivit Nationell Public Champion i respektive land.

European Business Awards skapades för att ge ett erkännande och marknadsföring till företagsframgångar runt om i Europa, därtill även stärka nätverkandet mellan dessa företag.

Vanessa Wood,
vanessa.wood@businessawardseurope.com, +44 796 6666 657