RÖSTA FRAM EN NATIONAL PUBLIC CHAMPION FÖR SVERIGE

RSM uppmanar nu alla att gå in och rösta på just ert favoritföretag av de 24 nationella vinnarna. Vinnaren i omröstningen kommer få representera Sverige i Europafinalen och tävla om titeln European Public Champion. GÅ IN OCH RÖSTA PÅ www.businessawardseurope.com

Företagen som redan blivit nominerade som nationella vinnare av en oberoende jury har nu publicerat en video på www.businessawardseurope.com som visar just deras framgångssaga.

Det företag som får flest röster kommer att bli National Public Champion för Sverige och resultatet kungörs den 6 mars 2017, tillsammans med övriga vinnare från de 34 länder som deltar.

-Det är fantastiskt att se så många framgångsrika företag från Sverige i tävlingen. Nu är det viktigt att vi visar vårt engagemang och röstar fram en vinnare som skall representera Sverige i den andra röstningsomgången, då i konkurrens med övriga Europa, säger Karl Andersson, EBA-ansvarig för RSM i Sverige säger

Den andra röstningsomgången kommer ske mellan den 6 mars och den 27 april 2017. Här tävlar vinnarna från de 34 länderna som deltar och vinnaren kommer att kungöras på European Business Awards Gala Event i juni 2017.

-De deltagande företagens filmer ger en fascinerande inblick i några av Europas mest innovativa och inspirerande företag. Dessa bolag är förebilder för Europas företagare och de har en verklig förståelse hur företag ska utvecklas och drivas på deras olika marknader.  Jag önskar dem lycka till i denna omgång av tävlingen, säger Jean Stephens, CEO på RSM

Vid sidan av ovan kommer den oberoende juryn i European Business Awards gå igenom alla filmer samt övrig tillgänglig information om företagen, för att välja ut de 110 Ruban d´Honneurs som ställs inför en djupintervju med jurypanelen inför sista steget i tävlingen. De slutliga vinnarna i varje kategori presenteras på galaeventet som går av stapeln i juni.

Vanessa Wood, vanessa.wood@businessawardseurope.com, +44 796 6666 657