• RSM/

RSM PRESENTERAR SVENSKA VINNAREN FRÅN DEN PUBLIKA OMRÖSTNINGEN I EUROPEAN BUSINESS AWARDS

RSM i Sverige är i dag glada att få presentera Climeon AB som National Public Champion för Sverige i årets upplaga av European Business Awards. Den publika omröstningen lockade totalt närmare 160 000 röster.

I den publika omröstningen har folket röstat efter att ha sett respektive företags videopresentation på www.businessawardseurope.com och Climeon AB står som vinnare för Sverige. Climeon AB är en av 32 vinnare från lika många länder i Europa.

Karl Andersson, EBA ansvarig för RSM i Sverige säger: ”Den prestigefyllda tävlingen som ständigt växer är verkligen en möjlighet för de deltagande företagen att synas både nationellt och internationellt. Vi vill passa på att gratulera Climeon AB till utmärkelsen och hoppas det går bra i den fortsatta tävlingen.”

Climeon AB bedriver utveckling av miljövänlig energiåtervinning. Climeon Ocean är en produkt som utvinner elektricitet genom värme och kan genom detta bl.a. skapa nya möjligheter att ta vara på överskottsvärme från andra processer.

De publika vinnarna från respektive land kommer nu tävla mot varandra, omröstningen startar idag och kommer pågå fram till den 26 april. Den slutgiltiga vinnaren ”European Public Champion” kommer presenteras på Galafinalen som äger rum den 17 juni i Milano.

European Business Awards skapades för att ge ett erkännande och marknadsföring till företagsframgångar runt om i Europa, därtill även stärka nätverkandet mellan dessa företag. Förutom RSM som är huvudsponsor är också ELITE, UKTI och PR Newswire partners i tävlingen.

Karl Andersson, karl.andersson@rsm.se, +46 70 416 92 08
Patrik Högström, patrik.hogstrom@rsm.se, +46 31 719 17 19