Svensk vinnare i Europas största företagstävling.

Chas Visual Management AB vann årets upplaga av European Business Awards i kategorin Employer of the Year.

DUBROVNIK: Europas tolv bästa företag firar att de blivit utnämnda till vinnare i 2017 års European Business Awards. En sprakande prisceremoni hölls i Dubrovnik under torsdagen den 4 maj. Vid utdelningen närvarade framträdande företagsledare, ambassadörer och politiker från hela Europa.

Chas Visual Management är ett IT-konsultföretag som erbjuder tjänster inom programmering, design, management och utbildning. Chas har lyckats locka de bästa talangerna genom att arbeta med de största ledande företagen och de mest innovativa kunderna. Deras utbildningsprogram ser till att konsulter hela tiden är bekanta med de senaste programmeringsspråken, teknikerna och lösningarna.

- Det känns helt fantastiskt att Chas utses till Europas bästa arbetsgivare. Företaget är byggt av våra medarbetare och jag är väldigt hedrad över att få ta emot den här utmärkelsen för vår räkning. Tillsammans har vi på Chas byggt ett eget ekosystem med egen skola och förmåner för medarbetarna som sträcker sig utanför kontorets väggar. Till exempel extra betald ledighet och städning till nyblivna föräldrar. Och så har vi lagt till svenska värden som trygghet, jämställdhet och inflytande för våra medarbetare. Vi ser det gärna som en skandinavisk version av ett Silicon Valley-företag, säger Charlie Hansson VD och grundare för Chas Visual Management AB.

Efter en 12 månader lång tävlingsperiod i Europas största företagstävling nådde Chas Visual Management AB och de andra vinnarna sitt mål. Tävlingen har under året involverat fler än 33 000 företag från 34 länder och över 250 000 personer från hela världen har lämnat sina röster.

– Den extraordinära förmåga till entreprenörsskap, innovationskraft, ledarskap och affärsmannaskap som uppvisas av mottagarna av ”Ruban d´Honneur” och de övriga vinnarna i tävlingens olika kategorier, visar hur mycket som går att uppnå på marknader med utmaningar. Alla deltagare är en heder för sitt land och vi önskar dem all lycka i framtiden, säger Jean Stephens, CEO på RSM.

– Det är härligt att se hur företag från hela Europa skapar nya relationer under dagarna här i Dubrovnik. Vi är självklart också väldigt stolta över att ha en vinnare från Sverige i den prestigefyllda kategorin Employer of the Year Award, säger Karl Andersson, EBA ansvarig för RSM i Sverige

VINNARE

Kategori Vinnare Land
The RSM Entrepreneur of the Year Award Vicente Berbegal, Founder, Actiu Group Spain
The Award for Environmental and Corporate Sustainability VAUDE Sport GmbH & Co. KG Germany
The Business of the Year Award (T/O €0-25m) Inclusion Housing United Kingdom
The Business of the Year Award (T/O €26-150m) True Potential LLP United Kingdom
The Business of the Year Award (T/O €150m+) AB Vassilopoulos Greece
The ELITE Award for Growth Strategy of the Year MARINE INSTRUMENTS S.A. Spain
The Award for Customer Focus Leroy Merlin España SLU Spain
The Employer of the Year Award Chas Visual Management AB Sweden
The Import/Export Award Alion Vegetables & Fruit Co Ltd Cyprus
The Award for Innovation Tangle Teezer United Kingdom
The Chairman’s Selection Award RINGANA Austria
European Public Champion The Insiders Belgium
Lifetime Achievement Award Vjekoslav Majetic, - DOK-ING d.o.o Croatia

European Business Awards har stöttats av RSM sedan starten och är nu inne på sitt tionde år. Tävlingens primära syfte är att understödja utvecklingen av ett starkare och mer framgångsrikt företagande i Europa. Övriga sponsorer i tävlingen är, ELITE och PR Newswire.

Vanessa Wood, vanessa.wood@businessawardseurope.com, +44 796 6666 657