Embedded Conference 2013 - rt-labs

På Embedded Conference andra dag den 6 november lanserade rt-labs upp sitt nya hemsida för EtherCAT. Embedded Conference är den viktigaste händelsen i sitt slag i Sverige inom inbyggda system. Embedded Conference arrangeras av branschorganisationen Svensk Elektronik.

- Vi har märkt att det finns en efterfrågan för ett svenskt forum för EtherCAT. Därför startar vi nu ethercat.rt-labs.com.  Vi vill erbjuda våra kunder och partners en direkt kanal för att få tillgång till information och IP t ex en slavstack för EtherCAT, säger Olof Lennerstedt VD på rt-labs. Vi tror att detta kommer att uppskattas och få fler företag blir intresserade av EtherCAT för inbyggda system. För rt-labs är detta en naturlig utveckling och ligger mitt i vårt fokus- lösningar för inbyggda system med fältbuss, avslutar Olof Lennerstedt.

Om EtherCAT

EtherCAT är en öppen högprestanda Ethernet-baserad fältbuss. Den används i tillämpningar som kräver långa uppdateringscykler och med lågt kommunikations jitter för synkroniserings ändamål. Mer information finns på www.ethercat.org

Om Embedded Conference.

Embedded Conference Scandinavia arrangeras den 5-6 november på Kistamässan i Stockholm. Arrangörer av Embedded Conference Scandinavia är Branschorganisationen Svensk Elektronik – med sektionen Embedded Technology, tidningen Elektronik i Norden och Nice Events Scandinavia. M2M Summit Scandinavia arrangeras av tyska TEMA. Mer om konferensen finns på http://www.embeddedconference.se/