Embedded World 2011 - rt-labs

rt-labs AB besöker Embedded World mässan i Nürnberg nu 1-3 mars. Embedded World Exhibition&Conference är världens största mässa i sitt slag och den årliga mötesplatsen för embedded-branschen.

- Vi bevakar hela tiden tekniktrender och på Embedded World kommer mer än 700 utställare från 30 länder så inget annat tillfälle är bättre än detta, säger rt-labs VD Urban Bergquist. Speciellt trenden inom strömsnåla lösningar där vi själva jobbar med nya lösningar skall bli extra intressant att följa upp. Vidare kommer vi att presentera en ny partner under mässan, fortsätter Urban Bergquist.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredric Eliasson, marknadschef, e-post: sales@rt-labs.com, tel +46 31-240250

Göteborg  2011-02-25

Om Embedded World.

Embedded World mässan i Nürnberg är den största i sitt slag. Förra året kom över 18 000 besökare. 2011 års mässa kommer att gå mot nya rekord med en 12 % ökning av antalet utställare. På en yta av 30 000 m² visas allt – Maskinvara, Programvara, verktyg och tjänster. Läs hela mässans konferensprogram på www.embedded-world.de.

Om rt-labs

rt-labs har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige, och har gedigen erfarenhet av mjukvaruutveckling för inbyggda system i många olika branscher. rt-labs erbjuder en kombination av mjukvarukomponenter, utvecklingsverktyg och tjänster för att hjälpa sina kunder bli framgångsrikare i sin embedded produktutveckling. Mer information finns på företagets hemsida www.rt-labs.com.