RT-Labs utses till Gasell-företag 2024 av Dagens industri

RT-Labs har utsetts till ett av Sveriges Gasell-företag 2024 av Dagens industri. Utmärkelsen ges till företag som uppvisar snabb tillväxt och ekonomisk stabilitet, och bekräftar RT-Labs framgångsrika arbete med innovativa lösningar inom industriella nätverk och inbyggda system.

RT-Labs har blivit utsett till ett Gasell-företag av Dagens industri, en utmärkelse som delas ut till Sveriges snabbast växande och mest framgångsrika företag. Detta är ett erkännande av vår snabba och långsiktiga tillväxt och det hårda arbete som hela vårt team har lagt ner för att skapa innovativa och hållbara lösningar inom industriella nätverk och embedded system.

Gasell-utnämningen från Dagens industri ges till bolag som uppfyller strikta krav på tillväxt och lönsamhet, och syftar till att uppmärksamma företag som bidrar till tillväxt och utveckling i Sverige. Ett Gasellföretag måste bland annat ha en nettoomsättning som överstiger 10 miljoner kronor, minst tio anställda, samt ha fördubblat sin omsättning under den fyraåriga undersökningsperioden. Företaget ska dessutom ha ökat sin omsättning varje år under de senaste tre åren, ha ett positivt samlat rörelseresultat och i huvudsak ha vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.

"Att bli ett Gasell-företag är en fantastisk bekräftelse på den resa vi har gjort. Vårt fokus på kvalitet, kundnytta och kompetens har lett oss hit, och vi är stolta över vad vi har åstadkommit tillsammans." Olof Lennerstedt, VD på RT-Labs.

Att RT-Labs uppfyller alla dessa kriterier och dessutom har sunda finanser visar på styrkan i vår affärsmodell och det engagemang som finns inom hela organisationen. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa framåt och bidra till en hållbar industriell utveckling.

Marcus Ekerhult
CMO
marcus.ekerhult@rt-labs.com

RT-Labs är en utvecklingspartner för industriella styrsystem. Våra kunder väljer att jobba med oss för att vårt erbjudande effektiviserar deras produktutveckling och nya produkter kan lanseras snabbare, billigare och med bättre kvalitet.

Citat

Olof Lennerstedt, VD RT-Labs AB