BidWinTravel är det hetaste investeringsobjektet i Norden

Idag utsågs de hetaste investeringsobjekten på turistnäringens nordiska kapitalmarknadsdag – ”Nordic Tourism Investment Forum”. Efter en omfattande uttagning i de nordiska länderna kvalificerades tolv företag till dagen. BidWinTravel från Norge röstades fram av medverkande investerare som ”Det mest intressanta investeringsobjektet i Norden 2013”. Art Hotel Helsinki från Finland hamnade på en hedrande andra plats och Vikingaland Haugesund från Norge kom trea.

BidWinTravel är en auktionssajt online som tillhandahåller en helt ny marknadsförings- och säljkanal för osåld kapacitet, såsom icke sålda flygbiljetter, upplevelser och hotellrum som auktioneras till konsumenter. Detta ger nya affärsmöjligheter för aktörer relaterat till rese- och turistnäringen. BidWinTravel siktar på att inom en femårsperiod vara en ledande aktör inom området online-auktioner i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland och England.

– Vilka fantastiska kandidater som vi har fått lyssna på här idag, samtliga höll hög kvalitet och det har varit en spännande omröstning. Men i år är det definitivt norrmännen som dominerar, rankade på en första- och tredje plats. Vinnaren har ett spännande och nytt koncept där alla intressenter är vinnare. Dessutom är lösningen skalbar, både över lands- och branschgränser. Ett stort grattis till BidWinTravel, säger Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige.

Följande investeringsobjekt deltog i turistnäringens nordiska kapitalmarknadsdag:

Grönhögen South (Sverige, Öland)
Iglootel (Sverige, Arvidsjaur)
Golfservice (Sverige, outsourcing för golfklubbar)
PinMeTo (Sverige, internetlösning)
Trysil Superpark (Norge)
BidWinTravel (Norge, internetlösning)
Vikingaland Haugesund (Norge)
TravelMetrics (Norge, internetlösning)
Punkaharju Resort (Finland)
Santa Claus Village Hotel (Finland)
Art Hotel Helsinki (Finland)
Måland (Åland)

Nordic Tourism Investment Forum arrangeras av RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, i samarbete med Business Sweden, SIVA, Investinor, Innovasjon Norge och Invest in Finland.

För vidare information, kontakta:

Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se,
Jan Lundin, vd, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-458 27 29,
jan.lundin@rts.se.
Irén Carlström, BidWinTravel, +47 908 94 880, iren@carlstrom.no.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande, för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. För vidare information, se www.rts.se.