Dags att nominera kandidater till TRIP Award

Nu är det dags att nominera kandidater till TRIP Award, turistnäringens utmärkelse för framgångsrikt företagande. Priset delas ut inom kategorierna årets innovation, årets uppstickare, årets comeback och bäst marknadsföring/distribution. Vinnarna tillkännages i samband med Svenska Turistgalan den 17 oktober.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, vill via TRIP Award, uppmärksamma det goda företagandet inom näringen. TRIP Award lyfter fram de goda exemplen både inom och utanför näringen. Vinnarna av TRIP Award år 2012 var Spaceport Sweden (årets innovation), Västerviks Resort (årets comeback), Sportstyle (årets uppstickare) samt Visit Sweden och Svenska Institutet (bäst marknadsföring/distr.). Nu efterlyses kandidater för årets uttagning.

Kategorier för nominering till TRIP Award
a) Årets innovation
Utmärkelsen lyfter fram idéer som nått en framgångsrik, praktisk tillämpning och som har skapat nya värden.

b) Årets uppstickare
Till den/de som har positionerat sig på marknaden genom ett nytt synsätt, nya innovativa metoder och smartare lösningar, vilket lett till en snabbare tillväxt och starkare position jämfört med konkurrenterna

c) Årets starkaste comeback
Till den/de som genom noteringsvärd uppoffring och med god uthållighet lyckats få verksamheten i rätt riktning och därmed medverkat till en positiv inverkan på affärslivet regionalt

d) Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution
Till den/de som lyckats marknadsföra sitt utbud på ett nytt och extraordinärt sätt, vilket har lett till ökad omsättning och intäkter för företaget/organisationen eller omgivning.

För att nominera kandidater till TRIP Award, gå in på www.turistgalan.se/tripaward. Sista datum för nominering är den 26 september.

Jurymedlemmar: Årets innovation:
Paula Lembeke, marknadschef PRV
Maria Dahl-Torgesson, kommunikationsdirektör, Vinnova
Lisa Callert, mässansvarig TUR
Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige

Jurymedlemmar: Årets comeback, uppstickare och bäst marknadsföring/distr:
Göran Garberg, grundare bl.a. av reklambyrån Garberg
Magnus Emilsson, entreprenör och riskkapitalist, grundare Visit Technology
Lisa Callert, mässanansvarig TUR
Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige

För mer information kontakta:
Jan Lundin, vd, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-458 27 29, jan.lundin@rts.se
Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande, för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. För vidare information, se www.rts.se.