Dags att nominera till TRIP Award

Dags att nominera kandidater till TRIP Award Nu är det dags att nominera kandidater till TRIP Award, näringens utmärkelse för framgångsrikt företagande. Priset kommer att delas ut i samband med Svenska Rese- och Turistgalan då även Stora Turismpriset och det internationella priset TRIP Global Award till den bästa upplevelsen i Sverige delas ut. RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, vill via TRIP Award, uppmärksamma det goda företagandet inom näringen. TRIP Award lyfter fram de goda exemplen både inom och utanför näringen. Vinnarna av TRIP Award år 2008 var Grinda Wärdhus, Skogens Konung/Kolarbyn och Stockholm Pride. Nu efterlyses kandidater för årets uttagning.
Kategorier för nominering till TRIP Award a) Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution Till den/de som lyckats marknadsföra sitt utbud på ett nytt och extraordinärt sätt, vilket har lett till ökad omsättning och intäkter för företaget/organisationen eller bidragit till att dess omgivning kunnat se en ökad merförsäljning. b) Årets uppstickare Till den/de som har positionerat sig på marknaden genom ett nytt synsätt, nya innovativa metoder och smartare lösningar, vilket lett till en snabbare tillväxt och starkare position jämfört med konkurrenterna c) Årets starkaste comeback Till den/de som genom noteringsvärd uppoffring och med god uthållighet lyckats få verksamheten i rätt riktning och därmed medverkat till en positiv inverkan på affärslivet regionalt För att nominera kandidater till TRIP Award, gå in på www.rts.se/ta. Sista datum för nominering är den 18 september.

För vidare information, kontakta: Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige, RTS, 070-458 27 29, jan.lundin@rts.se Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, RTS, 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. Medlemmar i representerar över 1500 bolag verksamma inom rese- och turistnäringen. För vidare information, gå in på www.rts.se.