Fem nya styrelsemedlemmar i RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige

Fem nya styrelsemedlemmar i RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige

? STF, Svenska Turistföreningen ? Kolmårdens Djurpark ? Malmö Aviation ? Fly Nordic ? AB Götakanalbolag

Vid RTS årliga föreningsstämma invaldes Svenska Turistföreningen, Kolmårdens Djurpark, Malmö Aviation, Fly Nordic och AB Götakanalbolag som medlemmar i RTS styrelse. Rese- och Turistnäringen i Sverige har därmed 19 medlemsorganisationer som tillsammans representerar över 1500 bolag.

– Det är glädjande att få välkomna så många som fem nya styrelsemedlemmar till RTS. Vi är övertygade om att styrelsesammansättningen vad gäller kompetens och erfarenhet från olika områden, bidrar till att nå våra mål – att stimulera entreprenörskap och företagandet i näringen, konstaterar Claes Göran Österlund, styrelseordförande Rese- och Turistnäringen i Sverige.

Förstärkningen av styrelsen skall ses mot bakgrund av RTS utveckling och utökade verksamhet. Hela Resan – världens första resetjänst – lanserades under december 2007 och Kapitalmarknadsdagen, TRIP Affärsnätverk och Svenska Rese- och Turistgalan är numera etablerade format inom RTS verksamhet.

För vidare information, kontakta: Claes-Göran Österlund, styrelseordförande, mobil 070-572 87 86, mejl cgo@gotakanal.se. Anneli Sundström, informationschef, RTS, mobil 070-250 35 91, mejl anneli.sundstrom@rts.se.

Om RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige RTS är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. Medlemmar i RTS är SAS, SJ, Scandic Hotels, Strömma Turism och Sjöfart, SkiStar, Google, Svenska Mässan, Svenska Turistföreningen, Sveaskog Naturupplevelser, Föreningen Flygresearrangörer, Passagerarrederiernas Förening, Svenska Golfförbundet, Svenska Bussbranschens Riksförbund, Linkon, Samtrafiken, Malmö Aviation, Fly Nordic, Kolmårdens Djupark och AB Götakanlbolag. RTS medlemmar representerar över 1500 bolag verksamma inom rese- och turistnäringen. För vidare information, gå in på www.rts.se.