Finalisterna klara till turistnäringens TRIP Award

Finalisterna klara till turistnäringens TRIP Award

Den 28 oktober är det dags att dela ut TRIP Award – rese- och turistnäringens årliga pris till framgångsrika företag och duktiga entreprenörer. Vinnarna koras i samband med Svenska Turistgalan, då även Stora Turismpriset och TRIP Global Award till den bästa upplevelsen i Sverige delas ut.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, har sedan 2005 delat ut TRIP Award för att uppmärksamma det goda företagandet inom näringen. Vinnarna av fjolårets TRIP Award var Borgafjäll Hotell, City Arline och Skistar.

Kategorier och finalister till TRIP Award 2010:

Årets uppstickare - Bro Bålsta Golfanläggning - Köpingsbergs Gård - Treehotel

Starkast comeback - Travel Partner - Ängavallen - Ramundberget

Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution - STF - Creative Adventure - SAS Vinnarna utses den 28 oktober i samband med Svenska Turistgalan i Stockholm. Läs mer på www.turistgalan.se. Läs mer om priset på www.turistgalan.se/ta. För ytterligare information, kontakta: Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, mobil: 070-250 35 91.

Om RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige RTS är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. Styrelsemedlemmar i RTS är SAS, SJ, Scandic Hotels, Strömma Turism och Sjöfart, SkiStar, Svenska Mässan, Sveaskog Naturupplevelser, STF Svenska Turistföreningen, FRA Föreningen Flygresearrangörer, PRF Passagerarrederiernas Förening, SGF Svenska Golfförbundet, BR Svenska Bussbranschens Riksförbund, Linkon, Samtrafiken, Malmö Aviation, Norweigan Air Shuttle, Hertz, Grand Hotel och AB Götakanalbolag. RTS medlemmar representerar över 1500 bolag verksamma inom rese- och turistnäringen. För vidare information, gå in på www.rts.se.