Minister utlovar nyheter på nationella Tillväxtdagen

Minister utlovar nyheter på nationella Tillväxtdagen

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, bjuder in till nationella Tillväxtdagen i anslutning till TUR. Intresset har överträffat förväntningarna och tillställningen är fullbokad med drygt 340 deltagare från hela Sverige. Tillväxtdagen gästas bland andra av infrastrukturminister Åsa Torstensson som presenterar nya satsningar för rese- och turistnäringen.

Under Tillväxtdagen lanseras ett nyframtaget index och prognos om näringens utveckling 2010. Dagen gästas även av Gekås VD, Boris Lennerhov, och Kikki Svensson, marknadschef på Gröna Lund som berättar om satsningar i sociala medier. Möt spännande föreläsare och lyssna till fallstudier om bland annat lyckade infrastruktursatsningar och matturism samt träffa toppolitiker som diskuterar nya satsningar för näringen.

– Tillväxtdagen blev fullbokat för över två veckor sedan, det är vi otroligt glada för. Intresset visar att ämnet är minst sagt relevant och viktigt i rådande konjunktur och marknad. Här får många olika aktörer en möjlighet att mötas, med målet att tillsammans diskutera utvecklingsfrågor, säger Jan Lundin, VD för Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS).

Syftet med dagen är att skapa en arena för diskussioner, där nya idéer och nya samarbetsformer kan utvecklas. Häften av deltagarna är offentliga aktörer som ansvarar för regional utveckling och hälften är företagare inom rese- och turistnäringen.

För pressackreditering och vidare information, kontakta: Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, 070- 250 35 91 Helena Engdahl, pressassistent, Rese- och Turistnäringen i Sverige, 070-752 15 05