Nomineringarna klara till rese- och turistnäringens TRIP Award 2007

Nomineringarna klara till rese- och turistnäringens TRIP Award 2007

Den 8 november är det dags att dela ut TRIP Award – rese- och turistnäringens årliga pris till framgångsrika företag och duktiga entreprenörer. Vinnarna koras i samband med TRIP-dagen, Rese- och Turistgalan 2007, då även Stora Turismpriset delas ut av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism.

Rese- och Turistnäringen i Sverige vill, via TRIP Award, uppmärksamma det goda företagandet inom näringen. TRIP Award ska lyfta fram de goda exemplen inom rese- och turistnäringen. Vinnarna av TRIP Award år 2006 var Reseguiden, Seat24 och Furuviksparken.

Startfältet med sökande för TRIP Award 2007 består av många spännande bolag. Juryn har haft ett tufft arbete med att välja ut de nominerade i respektive kategori.

Kategorier och nominerade till TRIP Award 2007 är:

Årets uppstickare - Opera på Skäret - Fabriken Furillen - Flygstolen Nordic

Starkast comeback - Sätra Brunn Hälsobrunn - Sala Silvergruva - Sörmlands Turism

Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution - Solresor i Sverige - Lotus Travel - Göta Kanalbolag

Vinnarna av TRIP Award och Stora Turismpriset utses den 8 november klockan 19:30 på Café Opera i Stockholm. Prisceremonin sker i samband med TRIP-dagen, Rese- och Turistgalan 2007.

Jury: Jack Melcher-Claesson, affärsområdeschef för e-handel, Svenska Torget, Göran Garberg, grundare av Garberg Annonsbyrå och United Spaces, Otto Wiksell, Managing Partner, Result och Björn Mårtensson, Partner, Svalner Skatt & Transaktion. För ytterligare information, kontakta: Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, mobil: 070-250 35 91.

Om TRIP (Travel Industry in Progress) TRIP, entreprenörsforum inom Rese- och Turistnäringen i Sverige, riktar sig till företagare och entreprenörer inom rese- och turistnäringen samt investerare. Målet är att utveckla företagandet i den svenska rese- och turistnäringen samt sammanföra den svenska kapitalmarknaden med morgondagens tillväxtbolag. TRIP, entreprenörsforum, har cirka 700 medlemmar och drivs av RTS i samarbete med ett antal partners som Nutek, ISA, Öhrlings PricewaterhouseCoopers, SJ, SAS, TUR och Almega. För vidare information, gå in på www.rtsverige.se/trip.

Om RTS (Rese- och Turistnäringen i Sverige) RTS är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat resande och företagande för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringen. RTS driver bland annat projekt inom partnerskapet TRIP, Hela Resan och Partnerskapet Turism. Medlemmar är SAS, SJ, Google, Svenska Mässan, Sveaskog Naturupplevelser, FRA Föreningen Flygresearrangörer, PRF Passagerarrederiernas Förening, RSF Resebranschens Serviceförening, SGF Svenska Golfförbundet, BR Svenska Bussbranchens Riksförbund, Linkon och Samtrafiken. RTS medlemmar representerar över 1200 bolag verksamma inom rese- och turistnäringen. För vidare information, gå in på www.rtsverige.se