Pressinbjudan: Maud Olofsson inviger utvecklingscenter för turistnäringen

Maud Olofsson inviger utvecklingscenter för turistnäringen

Välkommen till presskonferens den 10 februari i samband med öppnandet av Sveriges första nationella utvecklingscenter för turistnäringen.

I samband med invigningen lanseras centrets webbplats som ger näringens företagare och aktörer en väg in för rådgivning, kompetensutveckling, affärsnätverk, mötesplatser och hjälp för att hitta information och stöd att utveckla sin verksamhet.

När: Torsdagen den 10 februari Tid: Klockan 14.00-15:00? Plats: TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter, Sveavägen 21, 3 tr, Stockholm

Näringsminister Maud Olofsson medverkar vid invigningen. Övriga medverkande är representanter för samordningsgruppen: Visit Sweden, Tillväxtverket, Jordbruksverket, Statens Fastighetsverk, Riksantikvarieämbetet, Swedavia, Trafikverket, Sjöfartsverket, Transportstyrelsen, Arbetsförmedlingen, Tillväxtanalys, Naturvårdsverket, Invest Sweden, Vinnova och Rikstrafiken. Efter ceremonin finns tid avsatt för att ställa frågor.

Hållpunkter för invigningen den 10 februari:

14:00 Näringsminister Maud Olofsson inviger TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter.

14:20 Om uppdraget att etablera ett utvecklingscenter. Möjligheter, utmaningar och framtid. Christina Lugnet, generaldirektör, Tillväxtverket.

14:40 Utvecklingscentret slår upp portarna: Vad händer nu och vad ska man åstadkomma? Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige, tillika uppdragstagare att bemanna, driva och utveckla centrets operativa verksamhet.

14:50 Frågor och svar

Press, radio och tv hälsas välkomna!??

För pressackreditering och vidare information, kontakta: Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen, RTS, 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se.