Regionfinalister klara till Stora Turismpriset

För pressmeddelanden om nominerade, se www.rts.se under Nyheter. För inbjudan till regionfinaler, se www.rts.se/umea, www.rts.se/ostersund, www.rts.se/vasteras, www.rts.se/nykoping, www.rts.se/karlskrona, www.rts.se/halmstad. Mer om Svenska Rese- och Turistgalan, se www.turistgalan.se. För vidare information kontakta: Anneli Sundström, informationschef, RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se. Augustine Gärtner Ask, projektledare för Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, Nutek, 08- 681 91 43, augustine.ask@nutek.se. Tidigare Stora Turismprisvinnare Wij Trädgårdar (2007), Ekoturismföreningen (2006), Göteborg (2005), SkiStar AB (2004), Anja Praesto och Jan Guillou för "I Arns fotspår" (2003), Ölands Skördefest (2002), Sveriges Campingvärdars Riksförbund, SCR (2001), Jamtli Historieland (2000), Dalhalla (1999), Liseberg (1998), Turism i Glasriket (1997), Medeltidsveckan (1996), Vasamuseet (1995), Jukkasjärvi och Rederiaktiebolaget Göta Kanal (delat pris 1994).