Skipark 360 är turistnäringens hetaste investeringsobjekt

Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS) arrangerade idag turistnäringens Kapitalmarknadsdag. Efter en landsomfattande uttagning kvalificerades 10 företag till dagen. Skipark 360 röstades fram av medverkande investerare som det mest intressanta investeringsobjektet.

Skipark 360:s affärsidé är att erbjuda och driva världens mest kompletta året-runt-destination för inomhusskidåkning. Anläggningen omfattar bland annat en inomhusbacke med 160 meters fallhöjd, samt en längdåkningstunnel på 3,5 kilometer.

- Det känns oerhört hedrande att få utmärkelsen årets mest intressanta investeringsobjekt, med tanke på att konkurrensen var så hård. Vi hoppas att det här är ett steg på vägen mot att förverkliga vår vision, nämligen att skapa världens modernaste och mest klimatsmarta skid- och aktivitetsdestination för elit- och motionsutövare, säger Glenn Bovin, vd på Skipark 360.

Årets investeringsobjekt domineras av skidanläggningar och fjälldestinationer samt hotelletableringar, naturupplevelser och internetbolag. Investeringsbehovet varierar och förhoppningen är att dagens investerarmöten ska leda till ett flertal konkreta investeringar.

Foto: Glenn Bovin, vd Skipark 360. Fotograf: Stefan Mandén

För vidare information och pressbilder kontakta:
Emilie Eliasson Hovmöller, vik. informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, 070-710 74 18, emilie.eliasson-hovmoller@rts.se, Jan Lundin, vd, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-458 27 29,
 jan.lundin@rts.se, Glenn Bovin, vd Skipark 360, 0708-513559, glenn@skipark360.se

RTS, Rese- och turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande, för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. RTS har sedan 2010 det operativa ansvaret att utveckla, bemanna och driva ett nationellt utvecklingscenter, TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter. För vidare information, se www.rts.se.