Turistnäringens hetaste investeringsobjekt och årets investerarindex lanseras

Välkommen till turistnäringens nordiska kapitalmarknadsdag, Nordic Tourism Investment Forum den 18 september. Årets hetaste investeringsobjekt ska utses och turistnäringens investerarindex lanseras med en nordisk analys.

Nordic Tourism Investment Forum (tidigare Kapitalmarknadsdagen) arrangeras av Rese- och Turistnäringen i Sverige, inom ramen för TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter. Kapitalmarknadsdagen genomförs för första gången på nordisk nivå tillsammans med Invest Sweden, Invest Finland, SIVA och Investinor.

Datum: Den 18 september 2012
Plats: Stockholmssalen, Grand Hôtel, Stockholm

Hållpunkter för mediabevakning:
Kl 10:00-10:30  Lansering av turistnäringens nationella investerarindex, med nordisk analys.
Kl 13:00-15:45, Uttagna investeringsobjekt från hela Norden presenteras på scen
Kl 16:30-16:45 Årets hetaste investeringsobjekt utses av medverkande investerare
Se hela programmet på www.rts.se/kapitalmarknadsdagen

Uttagna investeringsobjekt 2012:

Combo Ticket (S)
Julmyra Horse Center (S)
Falu Vildvattenpark (S)
Witchworld (S)
Book Norway AS (NO)
Destination Hov/Lofoten Golfbane AS (NO)
Naviguiding AS (NO)
Keminmaan Palvelukylä (FIN)
Kultaranta Resort Oy (FIN)
Kalevala Park/Pellepyy Oy (FIN)
Sport Resort Ylläs (FIN)
Palm City (DK)

För pressackreditering, kontakta:
Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande, för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. RTS har sedan 2010 det operativa ansvaret att utveckla, bemanna och driva ett nationellt utvecklingscenter, TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter. För vidare information, se www.rts.se.