Uttagna investeringsobjekt till turistnäringens nordiska kapitalmarknadsdag

Efter en omfattande uttagning i de nordiska länderna har 12 företag kvalificerats till Nordic Tourism Investment Forum – turistnäringens nordiska kapitalmarknadsdag. Investeringsobjekten omfattar allt från stora anläggningar och nöjesparker till internetbolag med turismrelaterade tjänster. Det mest intressanta investeringsobjektet kommer att utses av investerare från hela Norden under Nordic Tourism Investment Forum som går av stapeln den 18 september i Stockholm.

Uttagna investeringsobjekt:
Combo Ticket (Sverige, Uppland)
Julmyra Horse Center (Sverige, Uppland)
Falu Vildvattenpark (Sverige, Dalarna)
Witchworld (Sverige, Kalmar)
Book Norway AS (Norge)
Destination Hov/Lofoten Golfbane AS (Norge)
Naviguiding AS (Norge)
Keminmaan Palvelukylä (Finland)
Kultaranta Resort Oy (Finland)
Kalevala Park/Pellepyy Oy (Finland)
Sport Resort Ylläs (Finland)
Palm City (Danmark)

Det här fantastiskt roligt att se en blandning och variation av svenska, norska, finska och danska investeringsobjekt till årets kapitalmarknadsdag. Norden är vår gemensamma marknad för internationell turism och det gäller även från ett investerarperspektiv. Med ett nordiskt grepp kan vi presentera än fler spännande bolag och projekt för kapitalmarknaden. Det ska bli spännande att följa det Nordiska Mästerskapet i kapitalförsörjning den 18 september, säger Jan Lundin, VD, Rese- och Turistnäringen i Sverige.

Under dagen lanseras dessutom ett nordiskt investerarindex, investeringsobjekten presenteras på scen ”under the investors fire” och regeringsrepresentanter från de nordiska länderna diskuterar framtidsutsikter med Norden som gemensam marknad för turisminvesteringar.

Nordic Tourism Investment Forum arrangeras av RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, inom ramen för TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter.

För vidare information om Nordic Tourism Investment Forum den 18 september, se
 www.rts.se/kapitalmarknadsdagen

För mer information kontakta:
Jan Lundin, vd, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-458 27 29, jan.lundin@rts.se
Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige (RTS), 070-250 35 91, anneli.sundstrom@rts.se

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande, för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. RTS har sedan 2010 det operativa ansvaret att utveckla, bemanna och driva ett nationellt utvecklingscenter, TRIP Turistnäringens Utvecklingscenter. För vidare information, se www.rts.se.