TNT lanserar en ny företagsprofil

TNT lanserar ny varumärkesprofil “The People Network” som fokuserar på anställda och det unika europeiska bilnätverket.

“The People Network”, speglar TNT:s kultur och nätverk av dedikerade medarbetare med stark vilja att utveckla hållbara relationer till kunder.

Det skildrar ett företag som under 70 år utvecklat det mest omfattande europeiska bil- och flygnätverket för paket- och fraktförsändelser och som också får höga betyg i kundbemötande.

Som ett led i lanseringen av ”The People Network” erbjuder TNT nya kunder att att prova vårt närtverk. Erbjudandet gäller en gratis försändelse på upp till 100kg till mer än 20 länder i Europa.

Kampanjen är en del av den nya strategin ”Outlook” och positionerar TNT som den mänskliga utmanaren inom transportbranchen. Det naturliga valet för små och medelstora företag eftersom kunderna inte bara är en streckkod inom TNT.

Tex Gunning, CEO på TNT:

“Vi har en tydlig strategi att fokusera på våra styrkor: vår personal, med proffessionellt bemötande och viljan att hjälpa våra kunder samt vårt unika nätverk. Kunderna är inte streckkoder och vi är inte robotar. Vi förstår vad som driver våra kunder: tillväxt och en personlig touch. Att vi tar oss tid att verkligen förstå vad våra kunder behöver skiljer oss från andra. Vi är ”The People Network”.”

Det handlar om människor

Investeringen i TNT:s nya varumärke speglar företagets strategi att erbjuda kunderna en ännu bättre upplevelse samt utveckling av det europeiska nätverket.

TNT fokuserar på lönsam tillväxt, med ökad produktivitet och ett effektivare nätverk. Under de kommande månaderna kommer nya kommersiella initiativ att genomföras för att öka antalet små och medelstora kunder.

Se mer om TNT:s kampanj: www.tnt.com/freetrial/campaign/sv_se

Se TNT:s nya reklamspot:

www.tnt.com/corporate/en/site/home/about_us/our_business/brand_vision.html

För mer information:

Stephen Naylor, VD TNT Sverige,

Tfn 070-7527407, stephen.naylor@tnt.se

Om TNT

TNT är ett av världens största expresstransportföretag och levererar dagligen nära en miljon försändelser, allt ifrån dokument och paket till pallgods. Företaget driver bil- och flygnätverk i Europa, Mellanöstern och Asien, Asia-Pacific och Nord- och Sydamerika. TNT’s omsättning var under 2013, 6,7 miljarder Euro.

Taggar: