Ny entreprenörstävling på Högskola i Västerås Vinnaren får eget företag värt 50 000 kronor

Report this content

Affärshögskolan och Teknikhögskolan med en del av sin verksamhet i Västerås instiftar nu en ny entreprenörstävling för sina nuvarande 1200 och närmare 900 före detta elever.

Vinnaren får ett eget företag till ett värde av 50 000 kronor.

– Bakgrunden till tävlingen är att vi vill främja entreprenörskap hos våra studenter samtidigt som vi vet att flera av våra gamla studenter startat eget företag med stor framgång, förklarar Frida Fjellman, VD på Affärs- och Teknikhögskolan.

– Vidare vet vi att många av våra studenter drömmer om att efter utbildningen arbeta med något som man själv skapat. Nu är det dags att göra verklighet av drömmen!

De tre bästa bidragen från respektive skola går vidare till en nationell final som arrangeras den 19 maj i Göteborg. Där kommer finalisterna att få presentera sina affärsidéer inför publik och en jury. Därefter utses två vinnare, en från varje skola. Båda belönas med var sitt aktiebolag till ett värde av 50 000 kronor.

Tävlingen planeras att bli ett årligt återkommande evenemang.

Affärshögskolan och Teknikhögskolan bedriver verksamhet i Stockholm, Göteborg, Västerås, Jönköping, Örebro, Linköping och Uddevalla.

För mer information, kontakta VD Frida Fjellman:

Telefon: 073­4346887 E­post: frida.fjellman@plushogskolan.se