Rugvista firar ny lager- och kontorsanläggning med symboliskt spadtag

Report this content

Den 31 maj togs ett symboliskt spadtag för Rugvistas nya huvudkontor på Lodgatan 11 i Malmö, som beräknas stå klart sommaren 2025. Spadtaget togs gemensamt av Micael Nord, näringslivsdirektör i Malmö, Jörgen Eriksson, VD för Catena, och Michael Lindskog, VD för Rugvista.

Med de nya lokalerna på 13 700 kvm samlas huvudkontor, lager och logistik under ett tak, vilket ger oss möjlighet att effektivisera och optimera hela verksamheten på ett ändamålsenligt och skalbart sätt.

”Vi ser fram emot att kunna flytta in i den nya anläggningen vilket möjliggör att vi samlar hela personalen i Malmö under samma tak. De uppdaterade logistik- och lagerprocesser som vi kommer använda säkrar att vi kostnadseffektivt kan fortsätta öka antalet ordrar vi skickar per år och kan fortsätta vår lönsamma tillväxtresa”, säger Michael Lindskog, VD och koncernchef på Rugvista.

Den strategiska placeringen i mellersta hamnen, nära motorvägar och Malmö centrum, säkerställer effektiva logistiklösningar och erbjuder ett attraktivt läge för våra medarbetare.

Vi är jätteglada att Rugvista fortsätter investera i Malmö med en anläggning som också skapar möjligheter för fortsatt expansion”, säger Micael Nord, näringslivsdirektör för Malmö stad.

Anläggningen uppförs av Catena och kommer att miljöcertifieras enligt BREEAM, med en solcellsanläggning installerad på taket.

”Det är otroligt roligt att vi tillsammans med Rugvista kan vara med och utveckla hamnområdet i Malmö och skapa en toppmodern anläggning som även blir en hållbar arbetsplats och en logistiklösning för framtiden”, säger Jörgen Eriksson, VD för Catena.

Vi vill rikta ett stort tack till alla våra medarbetare, Micael Nord, samarbetspartners, Catena, deras underleverantörer och alla andra som deltog vid ceremonin.

Michael Lindskog, CEO
Michael.Lindskog@rugvista.com

Patricia Widgren, COSO
patricia.widgren@rugvista.com

Om Rugvista

Rugvista är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU.

Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är Rugvistas huvudsakliga segment.

Antalet medarbetare inom Rugvista Group är cirka 90 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Malmö. Rugvista Group AB (publ) aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG.