RugVista utser Anders Matthiesen till Chief Operating Officer

Report this content

RugVista Group AB meddelar idag att bolaget utsett Anders Matthiesen till Chief Operating Officer och han kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp när han tillträder den 4 oktober.

Anders Matthiesen har mer än 10 års erfarenhet av att driva operationell effektivitet och förbättringar i kundupplevelsen inom flertalet olika branscher så som olja & energi, finansiella tjänster och konsumentprodukter. Han kommer närmast från det globala smyckesvarumärket Pandora där han under 5 år arbetade med att utveckla bolagets omnikanal-strategi och försörjningskedjor. Dessförinnan hade Anders en roll som managementkonsult hos Implement Consulting Group där han främst fokuserade på att utveckla och optimera kunders operationella processer.

Anders har examen i Economics and Business Administration samt en magisterexamen i Supply Chain Management från Copenhagen Business School.

”Anders är ett perfekt tillskott till RugVista-teamet med sin breda and långa erfarenhet av att driva operationell excellens och förbättrade kundupplevelser”, säger VD Michael Lindskog. ”Vi har en ambitiös tillväxtagenda och att bibehålla operationell excellens samt att kontinuerligt utveckla vår redan utmärkta kundupplevelse kommer vara en nyckel till vår långsiktiga framgång.”

”Att börja på RugVista är en spännande möjlighet, där bolaget har en solid grund från vilken vi kan utveckla operationella processer i världsklass”, säger Anders Matthiesen. ”RugVista har en djärv strategi och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med alla för att förverkliga dessa ambitioner.”

Kontaktinformation:

Michael Lindskog, VD

E-mail: investorrelations@rugvistagroup.com

Om RugVista Group AB (publ)

RugVista Group är en av de ledande europeiska ”direct-to-consumer”-onlineplattformarna för mattförsäljning via webbutiker tillgängliga på 20 olika språk genom varumärkena RugVista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av kvalitativa design- och traditionella mattor. RugVista Group erbjuder kunder inom EU fri frakt och kostnadsfri retur. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är RugVista Groups huvudsakliga segment. Antalet medarbetare inom RugVista Group AB (publ) är cirka 80 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Limhamn.

Koncernens aktier handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”. FNCA Sweden AB, med e-post adress info@fnca.se och telefonnummer +46 (0) 8 528 00 399, är RugVista Groups Certified Advisor.