Fredrik Söderberg lämnar Runsvengruppen

Runsvengruppens VD, Fredrik Söderberg, har valt att lämna bolaget. Under sin tid i bolaget har Fredrik varit drivande i ett förändringsarbete som gör att bolaget nu har en mer solid grund att stå på för att möta framtida utmaningar. Bland förändringarna kan nämnas en större översyn av organisationen och anpassning av bolagets totala kostnadsmassa samt konceptuell utveckling. Fredrik var också en central person i den viktiga strukturaffären och i det industriella samarbetet med norska Europris.

– Fredrik Söderberg har med stort engagemang och drivkraft genomfört en rad viktiga åtgärder som bolaget kommer dra nytta av de kommande åren. Jag önskar Fredrik all lycka till i vad han väljer att göra i framtiden, säger styrelseordföranden Oskar Svensson.

– Det har varit händelserika och spännande år men samtidigt utmanande och väldigt krävande. Jag tror så mycket på bolaget och dess position som Sveriges ledande lågprisaktör så jag är helt säker på att framtiden kommer vara ljus för Runsvengruppen och ÖoB, säger Fredrik Söderberg i en kommentar.

Fredrik lämnar sin anställning före sommaren, men står till bolagets förfogande under hösten. Styrelsen har initierat en rekryteringsprocess av ny VD, för att säkra en långsiktig lösning framgent.

Oskar Svensson, Arbetande styrelseordförande
e-post: oskar.svensson@runsvengruppen.com
telefon: 010-250 00 00

Sedan 1948 bedriver Runsvengruppen handelsverksamhet under signumet "en god affär".
Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB. Marknadsarbete och försäljning sköts huvudsakligen via ÖoB, där ÖoB är ett utav Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige och en omsättning på ca 4 miljarder. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.

Taggar: