ÖoB firar en miljon medlemmar i lågprisklubben

För ett år sedan lanserade lågpriskedjan ÖoB sin kundklubb – Lågprisklubben. Medlemmarna har strömmat in, redan nu kan ÖoB räkna in en miljon medlemmar.

– Lågprisklubben har haft en explosionsartad start och vi har fått mycket positiv respons från våra medlemmar. Det är ett tecken på att våra erbjudanden uppskattas och att klubben ger ett mervärde till våra lojala kunder, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.

ÖoB, som är Sveriges äldsta lågpriskedja med cirka 100 varuhus runt om i landet, lanserade sin kundklubb i mars 2019. Från sitt traditionella kundregister har ÖoB med hjälp av marketing automation-verktyget Voyado och Avensia, samarbetspartner gällande Customer Experience & Loyalty, lyckats bygga upp en modern kundklubb på kort tid.

– Det är ett väl genomfört projekt där medarbetarna i våra varuhus är framgångsfaktorn. Varje varuhus har en egen kundklubbsambassadör som har lyssnat på kunderna, genomfört lokala arrangemang och tillsammans med teamet rekryterat medlemmar. Det är tack vare dem som vi har lyckats nå så långt på kort tid, säger Fredrik Johansson.

Medlemskapet i lågprisklubben är kostnadsfritt och kortfritt. Som medlem får man förmånliga erbjudanden och ett års öppet köp.

– Kundklubben ger oss också en viktig bas till kundinsikter som gör att vi kan bli ännu mer relevanta i våra kundkontakter och fortsätta vår digitaliseringsresa, säger Fredrik Johanson.

ÖoB är en lågpriskedja med ett 100-tal butiker och varuhus runt om i Sverige. Kedjan drivs av Runsvengruppen som har 1800 anställda, omsätter cirka 4 miljarder kronor och har huvudkontor i Skänninge. Runsvengruppen ägs till 80 procent av familjen Svensson som grundade bolaget och till 20 procent av den norska börsnoterade lågpriskedjan Europris.

Citat

Lågprisklubben har haft en explosionsartad start och vi har fått mycket positiv respons från våra medlemmar. Det är ett tecken på att våra erbjudanden uppskattas och att klubben ger ett mervärde till våra lojala kunder.