ÖoB varuhus i Karlskoga hålls stängt pga coronasmitta

En anställd vid ÖoB-varuhuset på Skolgärdesvägen i Karlskoga har bekräftats smittad av coronaviruset convid-19. Varuhuset är stängt sedan i morse.

Det var idag, innan varuhuset öppnade, som en butiksmedarbetare på ÖoB i Karlskoga bekräftades smittad av coronaviruset convid-19. ÖoB centralt beslutade att inte öppna varuhuset och hålla det stängt under dagen.

– Den smittade personen, som var på jobbet i fredags, uppvisar än så länge inga symptom. Vi har initierat ett saneringsarbete av hela varuhuset enligt smittskyddsinstitutets riktlinjer, säger Fredrik Johanson, Kommersiell Chef på ÖoB.

Smittspårning har påbörjats och ÖoB uppmanar medarbetarna och kunderna att vara uppmärksamma på symptom och uppsöka vård vid minsta symptom.

– Än så länge vet vi inte när vi kommer kunna öppna varuhuset. Vi tar en dag i taget, men avser att öppna så snart som möjligt med annan personal, säger Fredrik Johanson.

Information om öppettider kommer att finnas på ÖoB:s hemsida.