ÖoB värvar sin nya CFO från Boozt.com

Den 17 augusti tillträdde Daniel Holgersson tjänsten som CFO för Runsvengruppen med dotterbolaget ÖoB. Daniel kommer närmast från det börsnoterade e-handelsföretaget Boozt AB där han varit Finance Manager.

Daniel har gedigen erfarenhet inom redovisning och controlling, dels från sina 10 år på Boozt men också från revisionsbyrån Deloitte.

– Jag är övertygad om att Daniel, med sin bakgrund och erfarenhet från ett framgångsrikt e-handelsföretag inom retail kommer att tillföra mycket till ÖoBs framtida utveckling, säger Magnus Carlsson, VD på ÖoB.

ÖoB, som är Sveriges äldsta och mest kända lågpriskedja, har sitt huvudkontor i orten Skänninge i Östergötland, något som passar östgöten Daniel Holgersson utmärkt.

– Det är få aktörer som har så lång erfarenhet av lågpris som ÖoB. Att få vara med och utveckla ”originalet” känns fantastiskt spännande. Min erfarenhet och mitt intresse för försäljning kommer också väl till pass här. Dessutom känns det mycket bra att vara tillbaka i Östergötland där jag har mina rötter, säger Daniel Holgersson.

Magnus Carlsson, vd Runsvengruppen
magnus.carlsson@runsvengruppen.com
010-250 00 00

ÖoB är en lågpriskedja med ett 100-tal butiker och varuhus runt om i Sverige. Kedjan drivs av Runsvengruppen som har 1800 anställda, omsätter cirka 4 miljarder kronor och har huvudkontor i Skänninge. Runsvengruppen ägs till 80 procent av familjen Svensson som grundade bolaget och till 20 procent av den norska börsnoterade lågpriskedjan Europris.

Citat

Magnus Carlsson, vd Runsvengruppen