Pressinbjudan: ÖoB expanderar – öppnar nytt varuhus i Märsta

På torsdag slår ÖoB, Sveriges äldsta och mest kända lågpriskedja, upp dörrarna till sin 95:e butik – ett fristående varuhus i Märsta utanför Stockholm. Det blir lågpriskedjans 14:e etablering i Stockholm och ytterligare ett steg i företagets satsning i storstadsregionerna. Media och klubbkunder hälsas välkomna till VIP-invigningen av det nya varuhuset på onsdag den 13:e november.

Den 14:e november öppnar ÖoB ett nytt varuhus i Märsta på drygt 2.200 kvadratmeter. Nyetableringen har flera konceptuella uppdateringar och är fyllt med överraskningar och kända varumärken till marknadens lägsta priser.

– Varuhuset i Märsta är vår 14:e etablering i Stockholm och 18:e i regionen med ett starkare erbjudande än någonsin, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.

Inför 2020 höjer ÖoB etableringstempot och siktar både på det väletablerade stormarknadskonceptet och det mindre citykonceptet. ÖoB City är butiker i högtrafikerade lägen i stadskärnorna och gallerior. Under Q1 kommer bolaget att förstärka sin närvaro i Malmöregionen ytterligare.

Media hälsas välkommen till VIP-invigningen av det nya varuhuset.

När: onsdag den 13: november kl. 17-19.

Var: ÖoB Märsta, Servogatan 22, Arlandastad

På plats vid invigningen finns bland annat Oskar Svensson, arbetande styrelseordförande och Fredrik Johanson, kommersiell chef.

För mer information och anmälan kontakta:
Mail: fredrik.johanson@runsvensgruppen.com