Rut&Circle går en ny framtid tillmötes

Nakdcom One World AB förvärvar varumärket Rut&Circle samt bolagets  grossistverksamhet och e-handelsbutik.

Nakdcom One World AB (NA-KD) har med Rut&Circle-gruppen kommit överens om att förvärva varumärkena Rut&Circle, Sally&Circle, X&Circle och Ava June. Utöver varumärkena tar NA-KD över bolagets grossistverksamhet och onlinebutik. Tidigare ägare är till största delen familjen Hjelte. Förvärvet sker den 1 december 2015.

NA-KD startades i början av 2015 och är Jarno Vanhatapios (grundaren av Nelly.com) nya e-handelsbolag. Rut&Circle bidrar med ett välkänt varumärke med stor potential till bolagets produktutbud. NA-KDs erbjudande stärks också genom Rut&Circle’s internationella nätverk av återförsäljare och distributörer. Fem nyckelpersoner följer med till NA-KD.

”Vare sig agenter, återförsäljare eller kunder kommer att märka av någon större skillnad på verksamheten. Varken pris- eller modebilden kommer att förändras. Det är business as usual!” säger Jarno Vanhatapio.

”Det ska bli mycket spännande att följa NA-KD´s framfart på marknaden både gällande utvecklingen av Rut&Circle och NA-KD. Vi vill passa på att tacka samtliga samarbetspartners för de här åren”, säger Caroline Hjelte, VD och grundare av Rut&Circle.

”Vi är mycket imponerade över hur Caroline Hjelte med team drivit upp Rut&Circle och ser fram emot att fortsätta den fina utvecklingen av varumärket och ta det till nästa nivå,” säger Jarno.

Nakdcom One World AB är Jarno Vanhatapios tredje e-handels-satsning efter nelly.com och zoozoo.com. Bolaget som startade i april 2015 verkar i den globala handeln för fast forward fashion. I maj förvärvade NA-KD country-dreams.se. Idag driver man ett flertal online-butiker som totalt efter sex månader har en motsvarande årsomsättning om 60 MSEK och sysselsätter ett trettiotal anställda. Inom kort lanserar bolaget sin primära globala e-handelsplattform na-kd.com. Bakom bolaget står 13 välkända affärsänglar och IT-entreprenörer. Vid frågor kontakta; Jarno Vanhatapio, jarno@na-kd.com, +46768-991800.

Rut&Circle är ett svenskt modevarumärke som skapar prisvärda kläder inom fast fashion. Varumärket har ett brett sortiment av kläder för unga kvinnor. Med försäljning i Norden, Tyskland och Holland omsätter Rut&Circle runt 70 MSEK genom mer än 170 återförsäljare och onlinebutik. Vid frågor kontakta; Caroline Hjelte, caroline.hjelte@rutandcircle.com

”Det ska bli mycket spännande att följa NA-KD´s framfart på marknaden både gällande utvecklingen av Rut&Circle och NA-KD. Vi vill passa på att tacka samtliga samarbetspartners för de här åren.”
Caroline Hjelte
”Vi är mycket imponerade över hur Caroline Hjelte med team drivit upp Rut&Circle och ser fram emot att fortsätta den fina utvecklingen av varumärket och ta det till nästa nivå.”
Jarno Vanhatapios