Rut&Circle lanserar nytt varumärke

Report this content

I slutet av sommaren introduceras Rut&Circles nya basvarumärke X&Circle. Syftet med lanseringen, som kommer att komplettera företagets nuvarande sortiment, är att möta den växande marknaden för budgetvarumärken.

Rut&Circle lanserar den 25:e augusti det nya varumärket X&Circle - ett varumärke med fokus på basplagg. Med det nya varumärket kommer modekedjan att erbjuda konsumenten enkla, trendriktiga plagg med bra kvalité till ett konkurrenskraftigt pris. Rut&Circles försäljningschef Tomas Hjelte ser introduktionen som en nödvändig affärsstrategi.

– Vi introducerar X&Circle för att möta de budgetvarumärken som börjar ta sig in på den svenska marknaden, förklarar Tomas. Samtidigt ser vi det som en demokratiprocess. Detta skapar en möjlighet för alla, oavsett inkomst, att köpa mode i linje med vår grundtanke om att erbjuda ”Fashion you afford to love”.

Sedan tidigare består företaget av varumärkena Rut&Circle, som hämtar inspiration från den franska modevärlden, samt Sally&Circle, märket för den något yngre kvinnan med New York, LA, festivaler och sport som inspiration. X&Circle kommer att fungera som ett komplement till dessa varumärken.

– X&Circle är ett varumärke som riktar sig till en bred målgrupp med plagg som passar tjejer i alla åldrar, säger Malin Augustsson, designansvarig för X&Circle. Det är kommersiella, men samtidigt trendriktiga styles. Målet är att kunderna ska känna att de vill köpa plaggen i samtliga färger - då har vi lyckats!

Nya baskollektionen X&Circle lanseras i augusti

Anna Westlund - Marknadschef

anna.westlund@rutandcircle.com

Kontaktperson: Anna Westlund
Mail: anna.westlund@rutandcircle.com
Hemsida: www.rutandcircle.com

Taggar:

Citat

– Vi introducerar X&Circle för att möta de budgetvarumärken som börjar ta sig in på den svenska marknaden. Samtidigt ser vi det som en demokratiprocess. Detta skapar en möjlighet för alla, oavsett inkomst, att köpa mode i linje med vår grundtanke om att erbjuda ”Fashion you afford to love”.
Tomas Hjelte, Försäljningschef
X&Circle är ett varumärke som riktar sig till en bred målgrupp med plagg som passar tjejer i alla åldrar. Det är kommersiella, men samtidigt trendriktiga styles. Målet är att kunderna ska känna att de vill köpa plaggen i samtliga färger - då har vi lyckats!
Malin Augustsson, designansvarig för X&Circle.