RevolutionRace publicerar uppdaterad finansiell kalender för 2022/2023

Report this content

RVRC Holding AB (publ) publicerar sin finansiella kalender för räkenskapsåret 2022/2023 och uppdaterar datumet för offentliggörandet av bokslutskommunikén 2021/2022 samt delårsrapporten för det andra kvartalet.

De finansiella rapporterna kommer att publiceras kl. 07:30 följt av en webbsänd press- och analytikerkonferens under förmiddagen. RevolutionRace räkenskapsår löper från 1 juli – 30 juni.

Finansiell rapportering
Bokslutskommuniké 2021/2022 -
16 augusti 2022 (tidigare 9 augusti 2022)
Delårsrapport, Q1 -
8 november 2022
Halvårsrapport, H1/Q2 - 31 januari 2023 (tidigare 7 februari 2023)
Delårsrapport, Q3 - 9 maj 2023
Bokslutskommuniké 2022/2023 -15 augusti 2023

För mer information, kontakta gärna:
Jesper Alm CFO
jesper.alm@revolutionrace.se

Om RevolutionRace

RVRC Holding AB (publ) (RevolutionRace) erbjuder högkvalitativa funktionskläder för människor med en aktiv livsstil. Bolaget grundades 2013 av Pernilla Nyrensten, VD och Niclas Nyrensten, Creative Director. Sedan starten har grundarna haft målet att skapa multifunktionella kläder med riktigt bra passform, i högsta kvalitet och till rimliga priser under devisen ”Nature is our playground”. Genom att sälja kläder online, direkt till konsument utan onödiga mellanhänder, kan RevolutionRace erbjuda produkter som har ett oslagbart värde avseende pris, kvalitet och design. Tillsammans med sina kunder har bolaget vuxit snabbt och säljer sina produkter till fler än 35 länder. För mer information, besök gärna corporate.revolutionrace.com.