Ryds Bilglas utökar verksamheten med ytterligare ett förvärv av en skadeverkstad

Report this content

Ryds Bilglas, Sveriges största aktör inom reparation och byte av bilglas, har genom sitt helägda dotterbolag Sveaplans Bil, Plåt och Lack AB tecknat avtal om att förvärva Svensk Bilskadeteknik AB. Förvärvet slutförs den 1 februari 2024.

Svensk Bilskadeteknik AB är en väl etablerad skadeverkstad i Eskilstuna som utför bilplåtskador och lackeringsarbeten och samarbetar med alla försäkringsbolag. Bolaget är en auktoriserad reparationsverkstad för flertalet bilmärken och drivs av Robert Törn och Magnus Fredriksson tillsammans med 14 anställda.

”Svensk Bilskadeteknik har en stark närvaro i Eskilstuna med en hög kompetens inom skadereparationer. Förvärvet innebär att vi nu kan hjälpa kunder i Eskilstuna med omnejd även med plåt- och lackskador på fordon. Vi ser fram emot att tillsammans med Svensk Bilskadeteknik och dess medarbetare fortsätta utveckla verkstaden och att kunna hälsa samarbetspartners och kunder välkomna till en ytterligare skadeverkstad”, säger Fredrik Karlsson, Sverigechef på Ryds Bilglas.

Autoklinik i Malmö AB var Ryds Bilglas första förvärv inom bilplåtskador och lackering. Sedan dess har Ryds Bilglas även förvärvat Sveaplans Bil, Plåt & Lack, Gotland Plåt & Billack AB och Kvartettens Bil & Plåt i Malmö AB. Nu växer bolaget ytterligare inom bilskador genom förvärvet av Svensk Bilskadeteknik AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Karlsson, Sverigechef, Ryds Bilglas
Tel: 010 102 99 36

Om Ryds Bilglas
Ryds Bilglas är en ledande aktör inom reparation och byte av bilglas och finns nära kunden med över 160 verkstäder i Sverige. Företaget grundades 1947 och är idag en del av koncernen Cary Group. För mer information besök gärna www.rydsbilglas.se

Taggar:

Citat

Fredrik Karlsson, Sverigechef på Ryds Bilglas.