Ryska Posten Event ansvarar för Björn Borgs sommarturné

Report this content

Nu drar Björn Borgs sommarturné igång som kombinerar både pop up-butik och ambulerande träningsanläggning i ett. Bakom konceptet står Ryska Posten Event.

Björn Borg vill nå ut med sin satsning på sportkläder och samtidigt aktivera konsumenter runtom i Sverige. Resultatet landade i en ambulerande en pop up-butik med ett integrerat gym.

Vid varje nedslag kommer besökarna kunna delta i träningspass, anta utmaningar och få möjligheten att vara med på Björn Borg Sports Hour, företagets egna entimmes träningspass som nu får följa med på turnén.

”-Ambitionerna med konceptet är att förflytta och aktivera den mobila butiken och gymmet på alla de största sportevenemangen, inte bara i Sverige, utan runtom hela Europa. Det är väldigt givande och kul att arbeta med Björn Borg som hela tiden strävar framåt och är nytänkande i sitt sätt. Precis som vi gillar de att ta ut svängarna och ser möjligheter framför något annat! ”, säger Joakim Berggren, VD på Ryska Posten Event.

Ryska Posten Event har vid tidigare tillfällen fått förtroendet att genomföra event av olika slag för Björn Borg, däribland varumärkets Global Brand Summit. När eventpartner för sommarturnén skulle koras landade valet återigen på Ryska Posten Event.

”Det finns ingen annan som genomför värdeskapande aktiviteter på samma nivå som Ryska Posten Event så val av samarbetspartner var enkelt.”, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadschef på Björn Borg.

Som ansvarig eventbyrå har Ryska Posten Event varit involverade från dag 1 med alltifrån idé- och konceptutveckling till att producera den ambulerande butiken och gymmet. Samarbetet fortlöper under sommarturnéns alla stopp där Ryska Posten Event ansvarar för logistik, genomförandet samt drift av pop up:en.

Följ Ryska Posten Event på sociala medier för att få uppdateringar direkt från sommarturnén.

Facebook: https://www.facebook.com/ryskapostenevent

Instagram: https://www.instagram.com/ryskapostenevent/

För mer information om turnén, kontakta:

Jonas Linder, Project Manager Ryska Posten Event, jonas.linder@ryskaposten.se eller +46 70-735 22 22.

Ryska Posten Event sysslar med allt som har med event, sponsring, marknadsaktiviteter och konferenser att göra. Sen starten 2008 jobbar man bland annat med kunder som Scandic, Löfbergs, Adidas, Peak Performance, Björn Borg och Felix. Som en del av Ryska Posten-gruppen är inställningen att ingenting är omöjligt och löftet är att man aldrig tackar nej.

Taggar: