Ryska Posten Event redo att sopa mattan på Gyllene Hjulet 2015

Report this content

Ryska Posten Event är flerfaldigt nominerad i den prestigefyllda sponsrings- och eventtävlingen Gyllene Hjulet för succén med det mobila hotellrummet Scandic To Go.

Gyllene Hjulet är en årlig tävling som belönar landets bästa event i 13 olika kategorier. Sammanlagt har Ryska Postens eventbyrå chans att kamma hem pris i fyra olika kategorier för årets mest kreativa lösning, årets hantverk, årets event B2C och årets nytänkande.

Scandic To Go är ett koncept med två mobila hotellrum som kördes runt i landet för att ta hotellen till kunderna istället för tvärtom. Med kampanjen ville man skapa uppmärksamhet kring de omfattande renoveringarna som Scandic genomfört på hotellrummen runt om i landet. Intresset för kampanjen har fått stor internationell spridning och skapat stort engagemang. Bara i Sverige uppskattas räckvidden till 11 570 000 människor med ett medievärde på 10,4 miljoner kronor. Under kampanjperioden ökade andelen bokade hotellnätter online med 20 procent jämfört med motsvarande period förra året.

Enligt Dagens Media är det Scandic som har störst chans till guld. Redan i höstas blev Scandic och Prime PR belönade med ett guld på Spinngalan för lanseringen i samband med Pridefestivalen.

”När vi fick uppdraget att bygga, flytta runt och aktivera ett mobilt hotellrum över hela Norden kändes det som gjort för oss. Det är superkul att jobba med Scandic som hela tiden utmanar och vågar tänka nytt vilket passar oss perfekt." säger Joakim Berggren, VD på Ryska Posten Event. "Fyra nomineringar blir ju betyget på insatsen som vårt team har gjort det här året och det gör mig såklart väldigt stolt."

Vinnarna tillkännages på prisutdelningsgalan den 26 mars.

Kontakta Joakim Berggren, VD Ryska Posten Event, joakim.berggren@ryskaposten.se eller 0703355044 för mer information.

Ryska Postens egen eventbyrå sysslar med allt som har med event, sponsring, marknadsaktiviteter och konferenser att göra. Sen starten 2008 jobbar man bland annat med kunder som Scandic, Löfbergs, Adidas, Peak Performance, Björn Borg och Felix. Som en del av Ryska Posten-gruppen är inställningen att ingenting är omöjligt och löftet är att man aldrig tackar nej.

Citat

Joakim Berggren, VD Ryska Posten Event