Ryska Posten huvudsponsor i världens största konstprojekt för välgörenhet

Ryska Posten går in som huvudsponsor i världens största konstprojekt för välgörenhet.

Världens största konstprojekt för välgörenhet fortsätter sin framgångsrika resa runt jorden och kommer nu till Sverige! Efter två mycket lyckade event med 500 barn i ett ”A” i Sydafrika och 500 barn i ett ”B” i Namibia, har de nu valt att göra bokstaven ”C” med 500 barn i ett blommande gult rapsfält utanför Trelleborg. Produktionen utförs 27 maj i samarbete med Trelleborgs Kommun, Ryska Posten samt flera lokala företag. Det blir en fantastisk dag som barnen kan minnas resten av livet!

Paret bakom projektet, Ashley Cooper (Kanada) och Filip Cederholm (Sverige), sålde allt de ägde och reser nu jorden runt för att fotografera det första mänskliga alfabetet någonsin med tusentals barn. Paret gör en bokstav per land jämnt fördelat runt jorden. När alfabetet är klart kommer bokstäverna att säljas så att privatpersoner och företag kan köpa sina namn, t.ex. Ryska Posten köper R Y S K A P O S T E N osv. 100 % av intäkterna går direkt till en välgörenhetsorganisation som köparen själv väljer ut.

Ashley och Filip är ute på skolor och föreläser med målsättningen att inspirera barn och ungdomar till en mer omtänksam livsstil och få dem att känna sig som en del av ett globalt konstprojekt. Innan december 2016 är målet att ha lyckats samla in 10 miljoner USD till olika välgörenhetsorganisationer runt om i världen. De producerar allt själva och gör även en dokumentärfilm, en web-serie och en blogg kring projektet. Allt finns tillgängligt att ta del av på www.peaceloveandphotography.tv.

Paret har precis startat projektet men har redan haft stora framgångar med över 500 000 visningar på Youtube, mer än 55 000 likes på Facebook, varit publicerade i mer än 55 dagstidningar samt fyra uppslag i större tidningar. När de nyligen var i Sydafrika fick de även stöd av Ärkebiskopen Desmond Tutu som menade att ”Peace Love & Photography är ett mycket viktigt projekt”.

De förlitar sig helt på ödet och människors goda vilja att hjälpa till. Grunden i projektet bygger på att barn hjälper barn och deras motto är Together We Can Make A Difference. De söker alltid människor och företag som vill vara en del av resan, så är ni intresserade: skicka ett mail till hello@peaceloveandphotography.tv eller hjälp dem att sprida budskapet genom att gilla www.facebook.com/peaceloveandphotography