Möt framtidens och nutidens golfproffs i Barsebäck

INBJUDAN TILL PRESSTRÄFF Möt framtidens och nutidens golfproffs i Barsebäck under Eurocard Challenge Möt framtidens stora golfstjärnor - Henrik Stenson, Adam Scott, Aaron Baddely och Geoff Ogilvy under Eurocard Challenge i Barsebäck. Under mottot "Vem är bäst - gammal eller ung?" ställs de unga stjärnskotten mot etablerade proffs som Jesper Parnevik, Thomas Björn, Lee Westwood och Darren Clark. Du ser - och träffar - dem alla under årets Volvo Scandinavian Masters i golf i Barsebäck den 30 juli - 5 augusti. I Eurocard Challenge, som inleder Mastersveckan 30 juli-5 augusti, spelar världsstjärnorna med och mot varandra i en lagmatch i shoot-out. Spelformen är foursome, shoot-out över 7 hål. I Barsebäck kan du få en pratstund/intervju med någon av de unga, lovande stjärnskotten, eller varför inte med någon av de redan etablerade världsstjärnorna? Du är välkommen till en informell pressträff med stjärnorna. Plats: Sponsorrestaurangen i VIP-byn, Barsebäcks Golf & Country Club Tid: Tisdag 31 juli kl 14.00 Vi vet av erfarenhet att det blir trångt. Därför ser vi gärna att du meddelar att du kommer så att vi kan göra vårt bästa för att du ska trivas. Anmäl dig senast den 23 juli på faxnummer 08-14 69 81, alternativt på e- post charlotta.tidlund@eurocard.se Vi bjuder, utöver alla världsstjärnor, på förfriskningar. För ytterligare information kontakta: Kerstin Ottosson, Informationschef Eurocard, telefon 08-14 70 28, 070- 660 52 00 Eurocard sponsrar Volvo Scandinavian Masters för elfte året i rad För elfte året i rad sponsrar Eurocard Volvo Scandinavian Masters och är "official card" för tävlingen. Under Eurocards egen tävling Eurocard Challenge gör de största stjärnorna i årets Volvo Scandinavian Masters upp under rubriken "Vem är bäst - gammal eller ung?" Framtidens stora stjärnor Henrik Stenson, Adam Scott, Aaron Baddely och Geoff Ogilvy ställs mot Jesper Parnevik, Thomas Björn, Darren Clarke och Lee Westwood. Indelade i lag möter juniorerna seniorerna i foursome över sju hål matchspel. Volvo Scandinavian Masters är den största årligen återkommande idrottshändelsen i Sverige. Tävlingen alternerar mellan Stockholm, Göteborg och Malmö och pågår under flera dagar. I år går tävlingen på Barsebäck Golf & Country Club utanför Malmö. En stor del av Eurocards kunder är intresserade av golf och ett av Eurocards syften med sponsringen är att kunna erbjuda så många som möjligt av kunderna - och inte bara en utvald VIP-grupp - ett högklassigt golfevenemang. Eurocards kunder har möjlighet att få två Scandinavian Masters-biljetter helt utan kostnad, något som över 12 000 personer utnyttjat varje år. Tack vare detta biljetterbjudande är Eurocard den sponsor som bidragit mest till publikrekorden på Kungsängens, Barsebäcks och Forsgårdens golfbanor. Volvo Scandinavian Masters spelades första gången 1991 och var resultatet av ett samgående mellan de två tidigare svenska proffstävlingarna Scandinavian Enterprise Open (SEO) och PLM Open. Volvo Scandinavian Masters har snabbt etablerat sig som en av de mest prestigefyllda tävlingarna på PGA European Tour. Volvo Scandinavian Masters är i dag en av de publikmässigt största - av totalt närmare 40 tävlingar - på den europeiska golftouren. Det är bara British Open - med 137-åriga anor - som lockar fler åskådare. Publiksiffran på Volvo Scandinavian Masters brukar ligga runt 100 000 åskådare. 156 spelare deltar och tävlar om 1,8 miljoner euro i prispengar. Till Eurocards tält välkomnas gäster med speciell Eurocard-biljett, eller de som kan visa upp sitt Eurocard-kort. I tältet bjuds de på förfriskningar, de erbjuds periskop för att lättare kunna följa tävlingen ute på banan, samt speciella ryggsäckar. (Under veckan brukar det delas ut 8 000 periskop och lika många ryggsäckar.) Dessutom säljs en speciellt framtagen klädkollektion (Eurocard Active Line by J. Lindeberg) och det finns också tävlingar och vykort för gästerna att underhålla sig med. Årets Eurocard-tält har temat Världen och är indelat i olika sektioner. Baren är skottlandsinspirerad för att skapa en känsla av golfens ursprungsland - Skottland. Den del av tältet där J. Lindebergs klädkollektion säljs är inredd som en del av New York eftersom ett av J. Lindebergs kontor finns där. Hörnan där periskopen delas ut förknippas med ubåtar och vatten och är utformat som en akvariumliknande Atlantic- hörna. För att ytterligare förstärka Världstemat visas ett bildspel på storbildsskärmar. Veckans Masters-program Måndag 30 juli - Volvo Scandinavian Masters inleds I måndagens Pro Am-tävling har Eurocard inget lag med, då vi spelar vår Pro Am på onsdagen. Tisdag 31 juli - Eurocard Challenge. Detta är veckans viktigaste dag för Eurocard. Då spelas vår egen tävling Eurocard Challenge, som också sänds på TV på onsdag kväll kl 19.30- 20.00. Fyra unga stjärnskott ställs mot fyra etablerade golfproffs som deltar i i Volvo Scandinavian Masters. Eurocard Challenge spelas över sju hål. Alla spelarna går i samma boll, dvs spelar samma hål samtidigt. Konferenciern Fredrik Nilsmark går med och kommenterar spelet. På tredje hålet är det en specialtävling både för spelare och för publik. Den spelare som hamnar närmast hål på första slaget vinner en Magnum Champagne. Den i publiken som före spelstart gissat vilken spelare som kommer närmast hål vinner en resa för 5 000 kronor. Efter fyra spelade hål slås det sämsta laget ut, sedan försvinner ett lag per hål tills det endast är två lag kvar på sista hålet. Prisutdelningen sker utanför Eurocards tält efter avslutat spel. Efter prisutdelningen bjuder Eurocard på After Golf med förfriskningar och underhållning. Prispengarna i denna tävling går till välgörande ändamål - vilket väljer segrarna själva. Start kl 15.00. Fri entré. Onsdag 1 augusti - Pro Am De större sponsorerna spelar en tävling tillsammans med golfproffsen. Eurocard har tre lag, dvs nio platser, där Eurocard-kunder får spela med ett av golfproffsen som sedan deltar i Volvo Scandinavian Masters. Bland annat deltar den världskände Eric U Rocard i ett av Eurocards lag. Fri entré. Torsdag 2 augusti och fredag 3 augusti Volvo Scandinavian Masters, tävlingsdag 1 och 2. De 156 deltagarna, 150 proffs och sex amatörer, går ut i trebollar från första och tionde tee med start 7.30. Entré 200 kr/dag. Lördag 4 augusti och söndag 5 augusti Volvo Scandinavian Masters, tävlingsdag 3 och 4. De 70 bästa och delningar efter fredagens spel går ut i tvåbollar från första tee. Första start cirka 07.30. De bästa startar sist. Prisutdelning sker på 18:e green direkt efter det att söndagens spel avslutats. Entré 200 kr/dag. Ungdomar under 13 år har fri entré alla dagar. För ytterligare information kontakta: Kerstin Ottosson, Informationschef Eurocard, telefon 08-14 70 28, 070- 660 52 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/18/20010717BIT00220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/18/20010717BIT00220/bit0001.pdf