Charles Hillgren ny VD för S-E-Banken BoLån

Charles Hillgren ny VD för S-E-Banken BoLån Charles Hillgren har utsetts till ny VD för BoLån. Han har tidigare varit ställföreträdande VD för BoLån och chef för privatmarknaden. Charles Hillgren ersätter Carl Sundvik som är ny chef för Sesam Telefonbanken. - Det är viktigt att vi behåller kontinuiteten när det gäller risker, marginaler och volymer och att vi fortsätter vår aktiva produktutveckling, säger Charles Hillgren, som också övertar ansvaret för produktområdet Krediter efter Carl Sundvik. S-E-Banken BoLån lämnar bolån och fastighetskrediter till privatpersoner och företag. Bolaget har under året ökat sina volymer och marknadsandelar. Ökningen beror bland annat på aktiv kundbearbetning och satsningar på kundbonus och olika tilläggstjänster. Vid utgången av 1997 hade S-E-Banken BoLån en utlåningsstock på 100 miljarder kronor. ör ytterligare information, kontakta: harles Hillgren, tel 08-723 76 98