Ny utlandsansvarig för SEB Asset Management

Ny utlandsansvarig för SEB Asset Management Kaj-Gustaf Bergh tillträder i dag en nyinrättad tjänst som ansvarig för SEB Asset Managements utländska verksamhet, Deputy Head International. Kaj-Gustaf Bergh var tidigare koncernchef för SEB Asset Mangements finska verksamhet. Han har lång erfarenhet från Asset Management för institutioner och förmögna privatpersoner. I sin nya roll ska Kaj-Gustaf Bergh bland annat utveckla koncept för nya marknader. I tjänsten ingår även att förstärka samarbetet mellan SEB Asset Management enheter i Sverige, Finland, Norge och Luxemburg, vars styrelser respektive ledningsgrupper han kommer att ingå i. Petteri Karttunen, operativ chef för SEB Asset Managements dotterbolag Gyllenbergs, har utsetts till VD för holdingbolaget Ane Gyllenberg. Han blir ansvarig för SEB Asset Managements finska verksamhet. För ytterligare information: Lars Lundqvist, chef SEB Asset Managemen tel 08-763 68 50 Kaj-Gustaf Bergh, Deputy Head International tel 009 358 913 155 316 Petteri Karttunen, VD Ane Gyllenberg, tel 009 358 913 155 314