Bush, avskaffa dödsstraffet nu!

BUSH, AVSKAFFA DÖDSSTRAFFET NU! S-kvinnor har vid sitt förbundsmöte i Malmö den 19-20 maj beslutat att delta i den namninsamling om att avskaffa dödsstraffet i USA som startat. Namninsamlingen kommer att överlämnas vid EU:s toppmöte i Göteborg som en manifestation av oss S-kvinnor för att visa vår avsky mot länder i världen som fortsätter att avrätta kvinnor, män och barn. USA:s nya president har som en av dödsstraffets försvarare själv medverkat till dödsstraffet och detta barbari. - S-kvinnorna har en lång tradition som fredsskapare och bär nu traditionen vidare genom att ta avstånd från president Bush och hans inhumana inställning som vi anser strider mot alla mänskliga rättigheter, säger S-Kvinnors ordf. Inger Segeltröm. - Vi S-kvinnor kräver att president Bush tar initiativet till att dödstraffet avskaffas, nu avslutar Inger Segeltröm. Pressekreterare: Mariana Vodovosoff 08-700 27 40 070-628 79 93 www.s-kvinnor.a.se eller www.kvarteretframtiden.nu S-kvinnor, Box 70458, 107 26 Stockholm, tel. 08-700 26 00, fax 08-676 09 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/19/20010519BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/19/20010519BIT00010/bit0001.pdf